۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۳۲۲
امام جمعه زابل:

دشمن می‌خواهد با بدبین کردن حوزه و دانشگاه به یکدیگر به اهداف خود برسد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز فکر و اندیشه جامعه است و دشمن به دلیل ترس از این دو مرکز، برنامه‌ریزی می‌کند و می‌داند که اگر این دو مرکز فکر و اندیشه جامعه را تخریب کند به اهداف پلید خود خواهد رسید.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز فکر و اندیشه جامعه است و دشمن به دلیل ترس از این دو مرکز، برنامه‌ریزی می‌کند و می‌داند که اگر این دو مرکز فکر و اندیشه جامعه را تخریب کند به اهداف پلید خود خواهد رسید.

 

وی اظهار کرد: هدف دشمن بدبین کردن این دو مرکز به همدیگر است و روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی است که فعالیت های دشمن را رصد کنیم و متوجه وظایف خود بعنوان حوزوی و دانشگاهی باشیم.

 

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی شناخت عمیق همدیگر و ارتباط با یکدیگر جهت ارتقای جامعه و رمز این ارتقا و موفقیت جامعه حوزه و دانشگاه فعال است؛ لازم است که حوزه و دانشگاه به نیازهای مادی و معنوی جامعه توجه کنند و معضلات فرهنگی را هر دو مطالعه، بررسی و با نگاه تیزبین خود رصد کنند.

 

وی گفت: حوزه و دانشگاه باید تهاجم فرهنگی دشمن را دیده بانی و دفاعیات کامل را در جامعه فراهم و جامعه را نسبت به تهاجمات فرهنگی که همان جنگ نرم است واکسینه نمایند و نسبت به سبک زندگی اسلامی که مورد تهاجم است برنامه داشته باشند.

 

حجت الاسلام کیخا با اشاره به سوء مدیریت و مدیریت های مثبت ناپایدار در منطقه سیستان گفت: پیشرفت دارالولایه سیستان نسبت به سایر شهرها و استانها قابل مقایسه نیست و اینها وظایف متفکرین و اندیشمندان جامعه است که در حوزه و دانشگاه متمرکز شده اند ما وظیفه داریم خطه خود را آباد و از تمامی استعدادهای آن استفاده کنیم که متاسفانه در مورد سیستان این امر صورت نگرفته است.

 

وی عنوان کرد: سوء مدیریت و مدیریت‌های مثبت ناپایدار باعث شده است که سیستان به آن پیشرفت مقبول نرسد و لازم است که مشکلات مردم بررسی شود و حقوق مردم را با بیانی مناسب جهت رسیدن به هدف مطالبه کنیم.

 

امام جمعه زابل مرز را یک فرصت دانست و افزود: مرز که یک فرصت است چرا به چشم یک تهدید نگاه می‌شود؟! مرز ملیک بهترین محل درآمد برای دولت است و از بودجه همین محل می‌توان آزادراه زابل زاهدان را به اتمام رساند هشداری هم به وزیر مربوطه دادیم و چند روز دیگر هم به ایشان فرصت می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: در جاهای دیگر طرح های بزرگتر به اتمام مییرسد اما علت عدم اتمام این طرح چیست که نه سال طول کشیده است؟

 

حجت الاسلام کیخا با اشاره به 27 آذر روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی گری بیان کرد: خشونت و افراطی گری از سوی استکبار جهانی انجام و مدیریت می شود و می توان آن را در جای جای جهان مشاهده کرد داعش یکی از مصادیق آن است که خود آمریکا آن را بوجود آورد و توسط آن با جنگ های نیابتی که در سوریه، عراق و دیگر جاها راه انداخته است به اهداف پلید خود می رسد.

 

وی اظهار داشت: هر کجا که مردم بیدار می شوند و استکبار  منافع خود را در خطر می بیند و متوجه می شود که دیگر نمی تواند ذخایر ملی آن کشور را غارت کند، چهره پلید خود را نشان خواهند داد که نمونه بارز آن حمله آل سعود به یمن و در همین چند روز قبل حمله افراطی ها به حسینیه در نیجیریه است.

 

امام جمعه زابل با اشاره به آغاز هفته وحدت، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی باید مراقب افراطی گری ها باشند و شیعه و سنی لندنی محکوم هستند.

 

وی افزود: هر کسی که به مقدسات دیگران اهانت کند و هر کسی که سبب لبخند رضایت دشمن را بر لبان کثیف استکبار جهانی شود این خیانت در اسلام و خیانت‌کار نسبت به جمیع مسلمین جهان است.

 

وی ابراز کرد: وحدت رمز پیشرفت و ارتقا جامعه است و وحدت این است مواظب حرکات دشمن مشترک باشیم و به عقاید همدیگر احترام بگذاریم و کاری نکنیم که دشمن به هدف خود برسد و هدف دشمن خشک کردن ریشه اسلام است  و برای آن شیعه و سنی فرقی ندارد./831/202/ب1

ارسال نظرات