۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۳۲۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

سکوت جوامع غربی در برابر کشتار شیعیان نیجریه خیانت به انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کشتار شیعیان نیجریه قلب مسلمان واقعی را به درد می آورد و سکوت جوامع غرب و سازمان های به ظاهر بشر دوستانه و مدافع حقوق بشر در مقابل این جنایت نقطه ننگینی در تاریخ زندگانی بشریت است.
نماز جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت، اظهار داشت: هر آنچه که رسول گرامی اسلام(ص) بر زبان می آورند بر اساس آیات قرآن کریم وحی از سوی خدای منان است، بنابراین تمام اوامر و نواهی ایشان برای ما مسلمانان واجب الاطاعه است.

 

وی ادامه داد: امام علی(ع) در حدیثی طولانی به معرفی نواهی رسول اکرم(ص) می پردازند و مواردی مانند؛ ساخت خانه و جمع کردن اموال برای خودنمایی و تظاهر، اجیر کردن کارگر و ظلم در پرداخت دستمزدش، غصب ملک و زمین دیگران، ارتکاب بی عفتی، عدم رعایت حق همسایه، کوچک دیدن دیگران به خاطر فقرشان، کلاه گذاشتن بر سر مسلمان در هنگام معامله، همسر آزاری به وسیله زخم زبان و بد اخلاقی و بی تفاوتی به سرنوشت و مشکلات مومنان را از جمله گناهانی می شمارند که عذاب و خسران زیادی را برای مرتکبین اش به دنبال دارد.

 

بینش ژرف شهید آیت الله مفتح عامل ترور ایشان شد

امام جمعه ارومیه با اشاره به 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت: این استاد بزرگ حوزه و دانشگاه که عامل پیوند بین این دو نهاد شده بود، وجود پر از علم و عقلانیت شان برای دشمنان دین الهی قابل تحمل نبود، بنابراین اقدام به ترور و شهادت ایشان کردند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) سالروز شهادت ایشان را به پاس ارج نهادن به اندیشه عمیق این مرد آسمانی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند تا راه ایشان ادامه یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی داشتن ارتباطی سازنده و موثر بین حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور را ضروری دانست و افزود: این دو نهاد باید با هم تبادل اطلاعات و نظر کنند و از تجربیات یکدیگر در همه عرصه ها و زمینه ها استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: امسال شب یلدا با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) مصادف شده است و مومنان باید ضمن اجرای مراسمات شب یلدا حرمت این روز را هم حفظ کنند.

 

وی افزود: فرد زیرک تلاش می کند تا بیشترین بهره را از عملی که انجام می دهد ببرد، بنابراین در شب یلدای امسال با خدا معامله کنید و همه مراسمات شب یلدا را بدون هیچ عمل حرامی و به نیت تقرب به خدای منان و اهدا ثواب آن به امام حسن عسکری(ع) و اهل بیت(ع) انجام دهید.

 

سکوت جامعه غرب در برابر کشتار شیعیان نیجریه خیانت به انسانیت است

امام جمعه ارومیه حمله وحشیانه عده ای تروریست به شیعیان نیجریه را محکوم کرد و گفت: این جریان قلب مسلمان واقعی را به درد می آورد و سکوت جوامع غرب و سازمان های به ظاهر بشر دوستانه و مدافع حقوق بشر در مقابل این جنایت نقطه ننگینی در تاریخ زندگانی بشریت است.

 

وی به اقدامات بسیار مثبت شیخ زکزکی در نیجریه اشاره و اضافه کرد: هنگامی که شیخ زکزکی به ایران آمده و شیعه شدند، تنها چند نفر در نیجریه شیعه بودند، اما الان با تلاش های ایشان 12 میلیون نفر در نیجریه شیعه شده اند که تحمل این مساله برای جهان کفر دشوار شده بود و نتیجه آن این کشتار وحشیانه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در اربعین امسال چند میلیون نفر از شیعیان نیجریه به راهپیمایی و عزاداری این روز پرداختند و عده بسیاری به کربلا آمدند که برای مخالفان از جمله رژیم فاسق سعودی غیر قابل تحمل بود.

 

وی به جریان هایی که از کشتارهای جوامع غیر اسلامی به ویژه فرانسه حمایت می کنند اشاره و اضافه کرد: انسان باید در چنین شرایطی مردمان جهان را بشناسد و بپذیرد که تا چه حد خون مسلمانان برای چنین افرادی بی ارزش و بی اهمیت است.

 

انتخاب افراد متدین و ولایی از وظایف مومنان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، گفت: باید در انتخابات به خوبی در صحنه حاضر شویم، اما با این شرط که مراقب انتخاب خود باشیم و اصلح ترین افراد را انتخاب کنیم.

 

وی در پایان افزود: دقت کنید افرادی که رای می دهید صاحب ویژگی های مثبتی مانند؛ تقوا و تدین، بینش و بصیرت و ولایت پذیری باشند تا افراد شایسته ای را روانه این دو مجلس کنید./936/201/ب1

ارسال نظرات