۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۳۳۵
آیت الله نابلسی:

ملت سوریه و یمن قربانی افکار متعصبانه آل‎سعود هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان تاکید کرد که عربستان برای اثبات حسن نیت خود در تشکیل ادتلاف اسلامی علیه تروریسم باید با رژیم صهیونیستی به مقابله بپردازد.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته  که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: از عربستان سعودی انتظار می رفت که در راستای پیشرفت تمدن و ساخت آینده روشن برای جهان اسلام تلاش کند اما متاسفانه اقدامی به سود اسلام و اعراب انجام نمی دهد.

 

وی افزود: اگر عربستان سعودی در ادعای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم جدی است باید یک ائتلاف برای نابودی رژیم صهیونیستی تشکیل دهد و یا حداقل با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جبهه مقاومت را علیه این رژیم غاصب تقویت کند.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: عربستان آسیب زیادی به شاکله وحدت عربی و اسلامی زده است تا جایی که برخی از مسؤولان این کشور به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. این مساله نشانگر اهداف تاریک قدرت حاکم در عربستان است.

 

امام جمعه صیدای لبنان تصریح کرد: اقدامات عربستان نشان می دهد مسؤولان این کشور در زمینه مصالح امت اسلام هیچ بصیرتی ندارند. عدم حمایت عربستان از مردم فلسطین و داعیه ارتباط با رژیم صهیونیستی نشان از سیاست های اشتباه و عدم آگاهی مسؤولان این کشور دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز در یمن و سوریه شاهد آن هستیم نتجه سیاست ها و افکار تعصب محور مسؤولان سعودی است که خشونت را مبنای کار خود قرار داده و با وقاحت تمام دم از ائتلاف اسلامی علیه تروریسم می زنند.

 

آیت الله نابلسی با طرح این سؤال که موضع این ائتلاف نسبت به جنایت های رژیم صهینونیستی چیست، بیان کرد: آیا عربستان سعودی نسبت به جنایات گسترده رژیم خونریز صهیونیستی در صبرا و شتیلا و دیگر مناطق فلسطین اطلاع ندارد؟ آیا این جنایت ها مصداق بارز تروریسم نیست؟

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدای لبنان در پایان گفت: مقاومت سال هاست که بدون هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای به مبارزه با تروریسم می پردازد و عربستان سعودی نیز اگر در ادعای خود صادق است باید ابتدا علیه رژیم صهیونیستی به مقابله بپردازد./1321/ب902/د

ارسال نظرات