۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۸۳۴۷

یکی از روحانیان لبنان ائتلاف سعودی را غیرقابل اعتماد دانست

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی تأکید کرد که ائتلاف سعودی به اصطلاح مبارزه با تروریسم به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.
شيخ محسن عطوي از روحانيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عطوی، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک تأکید کرد که عدم پیشرفت در مسیر انتخاب رییس جمهور بر عمق مشکلات کشور و اختلافات بین قوای سیاسی افزوده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای داخلی میان احزاب و طرف های سیاسی ادامه پیدا کند و افزود: با وجود اینکه در سطح بین المللی برای حل مشکلات منطقه و به ویژه سوریه اقداماتی در حال شکل گیری است اما نباید برای حل مشکلات داخلی دست از تلاش و مذاکره برداشت.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: در هفته گذشته جهان با خبر تشکیل ائتلاف اسلامی علیه تروریسم به رهبری عربستان سعودی شگفت زده شد. با وجود اینکه لبنان همواره از کشورهای اسلامی خواسته که با تکیه بر قدرت اراده علیه تروریسم به مبارزه بپردازند اما در مورد این ائتلاف باید گفت که نمی توان هیچ اعتمادی به آن کرد.

 

شیخ عطوی تصریح کرد: این ائتلاف ها به دنبال تامین منافع کشورهای ابرقدرت در منطقه بوده و برای حفظ مصالح و منافع مسلمانان طراحی نشده است.

 

خطیب جمعه حاره حریک لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به مساله یمن اشاره و ابراز امیدواری که گفت‌وگوی سوئیس برای حل مشکلات این کشور و رفع محاصره زمینی و دریایی آن کارساز باشد.

 

وی در پایان اقدامات تروریستی نیجریه را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام غیرقانونی و جنایتکارانه اقتضا می کند که دولت نیجریه با جدیت بیشتری به دنبال جلوگیری از تکرار اینگونه وقایع باشد و برای مبارزه با تروریسم دولتی تلاش خود را دوچندان کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات