۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۰۸۳۵۳
امام جمعه بندرعباس:

دستان پلید استکبار در جنایت علیه شیعیان نیجریه آشکار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دستان پلید استکبار در جنایات علیه شیعیان نیجریه هویداست، گفت: حمله تروریستی به شیعیان نیجریه، محصول شیعه هراسی رسانه های وابسته به غرب و صهیونیست‌ها است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به میلاد پربرکت حضرت نبی اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت بر حفظ وحدت و اهمیت آن سفارش تاکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان جهان، چه شیعه و چه سنّی، به توحید، معاد، نبوت و رسالت پیامبر، عالم غیب و قرآن کریم اعتقاد و ایمان دارند.

 

وی در ادامه کشور ایران اسلامی را پرچم‌دار وحدت دانست و با اشاره به اهمیت حفظ وحدت میان مسلمین جهان، یادآور شد: وحدت و حفظ آن میان مسلمانان با اینکه آنان در خصوص مسائل اعتقادی خویش کاملا تحقیق داشته باشند، منافات ندارد.

 

امام جمعه بندرعباس، وحدت رامهم‌ترین عامل بقا برای یک جامعه عنوان کرد که ترقی و پیشرفت جوامع، جز در پرتو وحدت کلمه و برادری میسر نمی‌شود.

 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه، با اشار ه ٢٧ آذر روز شهادت شهید بزرگوار آیت‌الله مفتح، این روز را یادآور دوره‌ای طلایی از تاریخ ملت قهرمان ایران دانست.


امام جمعه بندرعباس با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: سخنرانی‌های شهید مفتح در مسجد دانشگاه در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیل کرده به اسلام اثر بسزایی داشت.

 

وی همچنان با تاکید بر هوشیاری در مقابل تفرقه افکنی دشمنان، جدایی بین حوزه و دانشگاه را یکی از راه‌های نفوذ و استعمار کشورمان در گذشته یاد کرد.

 

وی در ادامه، همگان را به خواندن کتاب حلیةالمتقین علامه مجلسی سفارش کرد و با اشاره به بیان حدیثی امام محمدباقر(ع) درخصوص گیرایی نفرین مادر در این کتاب گفت: مادران، فرزندان خود را نفرین نکنند و از فرزندان نیز طوری رفتار کنند که شایسته نفرین نباشند، زیرا نفرین مادر می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات جوانان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اخیر در کشور نیجریه گفت: این حمله جنایتکارانه و تروریستی به شیعیان نیجریه، محصول شیعه هراسی رسانه های وابسته به غرب و صهیونیست‌هاست.

 

وی اذعان داشت: دست استکبار همچنان به خون شیعیان آغشته می‌شود و دستان پلید استکبار در بروز اتفاقات اخیر در نیجریه هویداست.

 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه افزود: رفتار آمریکا سبب شده این کشور در هیچ جای دنیا محبوبیت نداشته باشد و هر جا که می‌رود مردم شعار مرگ بر‌ آمریکا سر می‌دهند.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت حجت(عج)، بر پیروی از آموزه‌ها و سیره این امام همام تاکید کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات