۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۳۹۲
مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان:

تحکیم روحیه استکبارستیزی با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری گفت: تحکیم روحیه استکبارستیزی، پیشگیری از نفوذ، حفاظت جامع درونی، پیگیری آرمان‌های شهدا و فهم ولایت فقیه از جمله مسؤولیت‌هایی است که باید حوزه و دانشگاه با تعامل یکدیگر آن‌ها را عملی سازند.
حجت الاسلام محمد باقري، مدير حوزه‌هاي علميه سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد باقری، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که امشب در پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از مأموریت‌های مستقیم و غیرمستقیم این دو نهاد است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان جدایی دانشگاه از حوزه را ناپسند دانست و بیان کرد: عده‌ای گمان می‌کنند که حوزه عهده‌دار امور آخرت و دانشگاه عهده‌دار امور دنیایی است اما رواج این نگاه، به معنای رواج جدایی دین از سیاست است.

 

وی افزود: علم و دین همواره با هم هستند طبق روایات، اگر این دو از هم جدا شوند آتش پدید خواهد آمد امروز نیز گروهی به نام دین و گروه دیگر به نام آزادی و حمایت از حقوق بشر و تکنولوژی بلایی بر سر جامعه آورده‌اند که وصف آن ممکن نیست.

 

حجت الاسلام باقری با انتقاد از عرفی‌سازی برخی مصادیق حرام در جامعه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر نباید اجازه دهند که قبح گناهان از بین برود و به خواست مردم تبدیل شود.

 

وی عنوان کرد: تحکیم روحیه استکبارستیزی، پیشگیری از نفوذ، حفاظت جامع درونی، پیگیری آرمان‌های شهدا، فهم ولایت فقیه از جمله مسؤولیت‌هایی است که باید حوزه و دانشگاه با تعامل یکدیگر آنها را عملی سازند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان حوزه و دانشگاه را دو نهاد علمی و معنوی کشور دانست و گفت: وحدت بین آنها در عرصه های مهم و تصمیم گیری های کلان و تأثیرگذار برای جامعه می تواند کارگشا و بسیار راهبردی باشد، از این رو این دو می توانند در کنار هم و نه ادغام شده درهم، با وحدت و همدلی مشکل گشای بسیاری معضلات باشند./831/202/ب1

ارسال نظرات