۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۳۹۴

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش وحدت حوزه و دانشگاه، امشب در پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همایش وحدت حوزه و دانشگاه امشب در پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد.

 

ناصر اسدی، استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در این همایش گفت: هدف مشترک حوزه و دانشگاه سعادت انسان است.

 

وی افزود: این سعادت، تنها سعادت دنیوی نیست حتی سعادت دنیایی هم فقط مادیات را شامل نمی‌شود بلکه سعادت در دنیا هم نیازمند معنویات است.

 

استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: نمی‌توان گفت چون ما انسان‌های معنوی هستیم پس کنار بنشینیم اینکه دشمن داریم و دشمنان ما هر روز به بهانه‌های گوناگون بر علیه ما عمل می‌کنند، نیز درست است اما نباید از خودمان غافل شویم.

 

وی ریشه بی ثباتی غرب را دوری از معنویت دانست و ابراز داشت: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که غربی‌ها با اسلحه در دانشگاه و سینما و خیابان حاضر می‌شوند، این امر به دلیل دوری آنان از معنویت است.

 

اسدی اضافه کرد: غربی‌ها در تلاش هستند که راه‌های آلوده‌ای را که خود آنان را به بن بست رسانده به ما نشان دهند و ما را با انرژی خودمان به اضمحلال بکشانند.

 

وی با بیان این که پیشرفت همه جانبه کشور در گرو تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش این دو نهاد برای تحقق آرمان های امام راحل است، گفت: تعامل علمی و فرهنگی زمینه ساز وحدت در حوزه و دانشگاه است.

 

اسدی افزود: این وحدت پیوند تلفیق تجربه و ارزش است و برای رسیدن به سعادت به تزکیه و علم نیاز داریم که با وحدت حوزه و دانشگاه، سعادت همه جانبه فراهم می‌شود اما باید توجه داشت که هر دو باید به خوبی امور و وظایف خود را انجام دهند./831/203/ب1

ارسال نظرات