۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۰۸۴۸۰
شیخ نعیم قاسم:

دوران بهره کشی عربستان از کشورهای منطقه به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان سعودی در حقیقت برای حمایت از تروریسم تشکیل شده است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست جمعیت فرهنگیان لبنان، به ریشه های اندیشه تکفیری پرداخت و گفت: نباید از نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در زمینه گسترش تروریسم در منطقه غافل شد. کشورهای استعمارگر در پی مخدوش کردن وجهه اسلامی هستند که انقلاب خمینی (ره) نماینده این اسلام بود.

 

وی افزود: مقاومت در لبنان با همکاری با ارتش و نیروهای امنیتی کشور و به پشتوانه حمایت مردمی می تواند گروه های تروریستی در منطقه را نابود کند. اگر مقاومت در خط مشی خود ثابت قدم نمی ماند، گروه های تروریستی داخل کشور جولان می دادند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: ائتلافی که عربستان ادعا می کند علیه تروریسم تشکیل داده است، در حقیقت برای حمایت از تروریسم است. لبنان هرگز از اعضای این ائتلاف نخواهد بود و ما اجازه نمی دهیم که عربستان از این طریق بتواند سرپوشی بر جنایات خود بگذارد.

 

معاون دبیرکل حزب الله گفت: این ائتلاف اهداف تاریکی دارد و بر اساس حقایق میدانی طراحی نشده است. دورانی که عربستان از کشورهای منطقه برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کرد به پایان رسیده است. حزب الله با دستاوردهای ارزنده ای در مبارزه با تروریسم به دست آورده است و نیاز به شرکت در ائتلافی ندارد.

 

شیخ نعیم قاسم خاطر نشان کرد: اندیشه تکفیری بر مبنای عدم تایید دیگران است و موجب افزایش تعصبات مذهبی می شود. این اندیشه مفاهیم غلط را در قالب مفاهیم اسلامی به مخاطبان خود القا می کند. گروه تروریستی داعش گروهی شکست ناپذیر نیست بلکه تنها حمایت های بین المللی از این گروه حیات پر ازفساد این گروه را ادامه دار کرده است.

 

وی در پایان اظهار داشت: وضعیت کنونی سوریه نتیجه سلطه طلبی عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. محور مقاومت تنها محوری است که با گروه های تروریستی به صورت حقیقی مبارزه می کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات