۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۸۵۱۰

اتحادیه جهانی علمای مقاومت سکوت در برابر کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد که کشتار شیعیان در نیجریه نتیجه توطئه گری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
اتحاديه جهاني علماي مقاومت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه جهانی علمای مقاومت که در لبنان مستقر است با صدور بیانیه ای کشتار شیعیان نیجریه را به شدت محکوم کرد.

 

این اتحادیه بیان کرد: این حوادث نتیجه توطئه آمریکایی و رژیم صهیونیستی است که با هدف تفکیک امت اسلامی اجرا می شود. دشمنان اسلام از طریق برافروختن آتش اختلافات مذهبی تلاش می کنند به کیان مسلمانان ضربه بزنند.


در این بیانیه آمده است: استعمارگران در هر منطقه با یک روش به دشمنی خود دامن می زنند. در عراق با انفجارهای تروریستی، در سوریه با گروه ها مسلح و در لبنان با ایجاد بحران سیاسی سعی می کنند امنیت و آرامش مردم منطقه را سلب کنند.

 

اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیانیه خود نسبت به سکوت کشورهای عربی در قبال فتنه افروزی ها دشمنان انتقاد کرد و افزود: سکوت در برابر این مسایل بر عمق و پیچیدگی این فتنه ها می افزاید. آنچه به عنوان بهار عربی در منطقه پایه ریزی شد فتنه ای بود که تنها بر دامنه در گیری ها، کشتار و نابودی افزود.


در این بیانیه آمده است: تمام مشکلات و بحران های موجود در منطقه نتیجه سیاست های اشتباه و مداخله جویانه آمریکا در خاور میانه است.

 

این اتحادیه در پایان بیانیه خود آورده است: سکوت جوامع بین المللی و کشورهای اسلامی در قبال اقدامات تروریستی در نیجریه پذیرفتنی نیست. اختلافات مذهبی که موجب خونریزی های فراوان می شود همان جاهلیتی است که با اسم اسلام به میدان آمده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات