۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۵۱۴

کرسی آزاداندیشی حق الناس بودن رأی مردم در نظام اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کرسی آزاداندیشی حق الناس بودن رأی مردم در نظام اسلامی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های دانشگاه مفید قم برگزار شد.
کرسي آزادانديشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کرسی آزاد اندیشی حق الناس بودن رأی مردم در نظام اسلامی عصر امروز با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های شهید باقرنیا، دانشگاه مفید قم برگزار شد.


در این همایش که با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس موسویان و حجت الاسلام احمد رهدار برگزار شد، به تبیین ویژگی‌های نظام اسلامی و اهمیت به آرای مردم در این نظام پرداختند.


حجت الاسلام موسویان در این همایش با بیان اینکه در ارتباط با نظام اسلامی تعاریف مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از تعاریفی که در ارتباط با نظام اسلامی وجود دارد، این است که برخی‌ها اجرای احکام اسلامی را در یک منطقه نظام اسلامی می‌دانند.


وی ادامه داد: دومین تعریفی که برای نظام اسلامی بیان شده است این است که برخی ها معتقدند در نظام اسلامی قوانین و مردم در یک قالب تعریف شده مبتنی بر احکام اسلامی وجود دارد و تجمیع آنها نظام اسلامی را تشکیل می دهد.


حجت الاسلام رهدار نیز در این همایش با بیان اینکه خداوند در تنزیل شریعت در هیچ سطحی با بشر مشورت نکرده است، اظهار کرد: خداوند رسول و شریعت را به انسان‌ها معرفی کرده و دستور داده است تا از آن پیروی کنیم و اگر از آن پیروی نکنیم گمراه خواهیم شد./858/پ203/ف2

ارسال نظرات