۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۵۲۷
عضو ارشد حزب الله لبنان:

ابراز بی اطلاعی برخی کشورها از عضویت در ائتلاف اسلامی رسوایی جدید عربستان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان ائتلاف ضد تروریسم عربستان سعودی را یک بازی سیاسی و رسانه ای خواند.
سيد ابراهيم امين السيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در نشست سیاسی این حزب به مساله ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: این ائتلاف یک بازی رسانه ای است و عربستان بازیگردان آن است.

 

وی افزود: این ائتلاف یک رسوایی دیگر برای حامیان تروریسم است؛ چرا که بسیاری از کشورهایی که ادعا می شد در این ائتلاف شرکت کرده اند، ابراز بی اطلاعی کردند.

 

این روحانی لبنانی افزود: بر اساس تحلیل های سیاسی ارائه شده کارشناسان، این ائتلاف زمانی تشکیل شد که گفت‌وگوهای حل بحران یمن در سوئیس در آستانه ثمربخشی بود و نیروهای یمنی پیروزی های متعددی را علیه متجاوزان سعودی به دست آورده بودند.

 

عضو ارشد حزب الله لبنان این سوال را مطرح کرد که آیا کسی می تواند علیه خود ائتلاف تشکیل دهد؟ آیا عربستان که خود منشأ صدور افکار افراطی و تروریستی و تکفیری است می تواند رهبری یک ائتلاف ضد تروریستی را بر عهده بگیرد؟ عربستان در شرایط کنونی نماینده تروریسم در منطقه است.

 

امین السید تاکید کرد: این ائتلاف اهداف مجرمانه ای را در پشت پرده دارد و تشکیل دهندگان آن تلاش دارند از طریق این ائتلاف وجهه خود را بازسازی کنند. عربستان سعودی از شرکت "بلک واتر" برای شرکت در کشتار مردم یمن دعوت به عمل آورده است و از سوی دیگر دم از ائتلاف ضد تروریسم می زنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات