۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۰۸۵۵۲
آیت الله اراکی:

دادگاه‌های بین‌المللی عاملان کشتار مردم نیجریه را محاکمه کنند/ اقدام شرم آور برخی کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کشتار شیعیان در نیجریه گفت: دادگاه‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر عاملان کشتار مردم نیجریه را محاکمه کنند و اگر مجامع حقوقی این مطالبه بزرگ جهانی را تعقیب نکنند، دیگر همانند گذشته اعتمادی به آنها نخواهد بود.
مراسم يادبود شهداي نيجريه در حرم حضرت معصومه(س) مراسم يادبود شهداي نيجريه در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، امشب در مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، شهدای شیعه نیجریه را مجاهدین فی سبیل الله دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در وصف این مجاهدان چنین می فرماید «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»؛ یعنی هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند؛ بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که در جهان امروزی یک ایدئولوژی پیچیده انسانی بر سیاست‌ها حکم‌رانی می‌کند، اظهار کرد: کشتار جمع زیادی از مؤمنان مظلوم، دلخراش‌ترین فاجعه انسانی قرن حاضر را رقم زده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، محور اجتماع شیعیان نیجریه را تقوای خداوند رحمان توصیف کرد و گفت: در جهانی که حقوق به اصلاح بشر تعیین کننده است، چگونه می‌شود که حکومتی به خود اجازه دهد بدون ارتکاب هیچ جرم و بدون تعرض یا هر گونه عملی که حتی بوی اغتشاش داده شود، مسلحانه و  با بی‌رحمی، جمع کثیری از انسان‌های پرهیزکار و رئوف را با گلوله به شهادت برساند.

 

آیت الله اراکی در واکنش به اقدام بی شرمانه برخی از دولت های اسلامی تصریح کرد: باید ملت ها و دولت های اسلامی این اقدام وحشیانه را توهین و تهدیدی برای آینده خود بدانند و این جنایت علاوه بر محکومیت رسمی باید از سوی تمام ملل و دول اسلامی مورد تعقیب قرار گیرد.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب، وظیفه صاحبان قدرت را واکنش تند و صریح در مقابل این جنایت دانست و گفت: امروز باید تمام صاحبان قدرت و مدعیان حقوق بشر بدانند که بزرگترین اقدام تروریستی از سوی یک حکومت دژخیم رخ داده است؛ بنابراین اگر دادگاه‌های بین‌المللی این اقدام وحشیانه را محاکمه نکنند، مشروعیت خود را در مقابل اذهان عمومی و تاریخ بشریت از دست خواهند داد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، هرگونه سستی در مقابل این جنایت از سوی حکام جهان و ملل اسلامی را همراهی برای تهدید آینده بشریت و امنیت جهانی توصیف کرد و گفت: اگر حکام غاصب همچون دولت و ارتش نیجریه دست خود را در ایجاد چنین فجایعی باز ببینند و مورد باز خواست قرار نگیرند، مردم دنیا باید منتظر فجایعی وحشیانه‌تر و سخت‌تر از این باشند.

 

آیت الله اراکی، محاکمه عاملان این جنایت در دادگاه‌های بین‌المللی را اصلی غیر قابل چشم‌پوشی دانست و تصریح کرد: اجتماع عظیم طلاب حوزه علمیه قم که در حقیقت مرکز جهان اسلام است، نشان از آن دارد که عاملان این جنایت را تعقیب و محاکمه خواهیم کرد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آزادی و درمان رهبر شیعیان نیجریه تا بهبودی و سلامتی کامل را یک مطالبه عمومی در جهان اسلام دانست و گفت: مجامع حقوقی اگر این مطالبه بزرگ جهانی را تعقیب نکنند، دیگر همانند گذشته اعتمادی به آنها نخواهد بود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر امری که در راه خدا باشد خداوند به آن فضلی عنایت می‌کند، اظهار کرد: فضل و برکت خون این شهدای مظلوم مقدمه‌ای بر نصر الهی است؛ بنابراین باید جهان به زودی شاهد نصرت‌هایی باشد که همه معادلات را بر هم خواهد زد./837/پ202/ف2

ارسال نظرات