۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۵۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

ویژگی‌های‌ مؤمن از دیدگاه رسول گرامی اسلام

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، یاد مرگ را سبب اصلاح و متعادل شدن انسان در زندگی خواند و گفت: مؤمن از نگاه حضرت رسول اکرم(ص) چهار ویژگی اساسی دارد که دوری از دنیا، روآوردن به آخرت، جمع‌‌آوری توشه برای بعد از مرگ و آمادگی برای قیامت از این موارد است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، امشب در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) که در محل مسجد اعظم برگزار شد، یاد مرگ را مبنای اساسی اعتدال در رفتارهای اجتماعی توصیف کرد و گفت: تذکر مرگ در رفتارهای اجتماعی تأثیرات فراوانی دارد؛ بنابراین مردم مؤمن و مسلمان در نظر داشته باشند که یاد مرگ در دنیا می‌تواند آنان را به سوی برترین کمالات انسانی هدایت کند و تمدن اسلامی را با هنجارهای پسندیده انسانی به نمایش بگذارد.

 

مبلغ و کارشناس برجسته مذهبی با اشاره به یکی از روایات رسول اکرم(ص) به بیان ویژگی‌های مؤمن پرداخت و گفت: مؤمن از نگاه حضرت رسول اکرم(ص) چهار ویژگی اساسی دارد که دوری از دنیا، روآوردن به آخرت، جمع‌‌آوری توشه برای بعد از مرگ و آمادگی برای قیامت از این موارد است.

 

استاد حوزه علمیه قم به تبیین شرایط تولد امام زمان(عج) پرداخت و گفت: حکومت ظالم دوران امام حسن‌ عسکری(ع)، ایشان را در پادگانی نظامی در محاصره سخت و دشواری زیر نظر داشت.

 

وی فضای مجازی و دور نگه داشتن امت اسلام از سیره معصومین(ع) را بمب اتم دشمن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: به اعتقاد امام حسن‌ عسکری(ع)، تلاوت قرآن، مرهمی برای سم پاشی‌های دشمنان است.

 

استاد حوزه علمیه قم، خودداری از ورود به فضای مجازی بدون ضرورت را یک راهبرد اساسی مقابله با دشمن در سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: قرآن در صورتی می‌تواند برای سم پاشی دشمن مؤثر واقع شود که انسان در آیات آن تأمل و به دستورات آن عمل کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن نفاق را در دل از بین می‌برد، اظهار کرد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در اوصاف مؤمنان در نهج‌البلاغه می‌فرماید «قرآن برای درمان هر دردی کافی است»./837/پ202/ف2

ارسال نظرات