۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۵۷۰
نماینده پارلمان لبنان:

عربستان شایستگی سخن گفتن درباره مبارزه با تروریسم را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان تروریسم را برخاسته از اندیشه ها و عقاید باطلی دانست که در عربستان اشاعه پیدا می کند.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان و عضو فراکسيون مقاومت اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت این پارلمان، در مراسم یادبودی که در شهر "دیر قانون" این کشور برگزار شد، به ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان سعودی پرداخت و گفت: عربستان هرگز شایسته مطرح کردن ائتلافی برای مبارزه با تروریسم و پدیده تکفیر نیست.

 

وی افزود: چارچوب فکری گروه های تکفیری همان چارچوب فکری تشکیل دهنده این ائتلاف است و هر دو از اندیشه باطل تکفیر سرچشمه می گیرد. این اندیشه تنها قتل و کشتار و ویرانگری را برای منطقه به ارمغان آورده است.

 

نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: کشوری که میلیاردها دلار برای پشتیبانی از گروه های تکفیری هزینه کرده است، نمی تواند داعیه مبارزه با تروریسم داشته باشد. تروریسم برخاسته از تعالیم دینی است که در مدارس و برنامه های تلوزیونی این کشور اشاعه پیدا می کند.

 

الموسوی تصریح کرد: اوضاع میدانی یمن نشان می دهد، هر نقطه از این کشور که از سیطره نیروهای سعودی خارج شده به دست گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره افتاده است. از سوی دیگر گروه های مسلحی که در سوریه به جنایت می پردازند از سوی عربستان و دیگر کشورهای عضو این ائتلاف حمایت می شوند. در نتیجه برای مبارزه با تروریسم کافی است اعضای این ائتلاف دست از حمایت گروه های تروریستی بردارند.

 

این مقام مسؤول  در لبنان در پایان خاطر نشان کرد: عربستان پیش از تشکیل این ائتلاف می بایست تعریف خود را از تروریسم ارائه کند. معرفی کردن گروه هایی مانند مقاومت به عنوان گروه تروریستی نشان می دهد که تروریسم در منظر ائتلاف کنندگان به اشتباه تعریف شده است. ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان در حقیقت زمینه را برای اجرای برنامه های استعماری ابرقدرت ها مهیا می کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات