۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۵۸۵
امام جمعه موقت زاهدان:

تعلیم شاگردان فراوان از سوی امام حسن عسکری، خلیفه عباسی را به وحشت انداخت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راهداری با اشاره به برکات امامت امام عسکری(ع) گفت: یکی از کارهای مهم امام عسکری(ع) این بود که با سن کم، تعداد بسیاری شاگرد تعلیم دادند و همین امر خلیفه عباسی را به وحشت انداخته بود.
حسن عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری، شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) که در مسجد امام خمینی(ره) زاهدان برگزار شد، گفت: امام حسن عسکری(ع) در سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود.

 

حجت الاسلام راهداری ادامه داد: دوره امامت حضرت عسکری(ع) با قدرت ظاهری بنی عباس بود، امام حسن عسکری(ع) از شش سال دوران امامت خود سه سال را در زندان گذراند و تنها 29 سال عمر کرد.

 

امام جمعه موقت زاهدان به فلسفه نامگذاری سامرا اشاره و بیان کرد: خلیفه عباسی گفته بود جایی را برای من بسازید که وقتی من به آنجا می روم شاد بشوم و هر کس آنجا را ببیند خوشحال شود و به همین دلیل نام آن شهر را سامرا گذاشته‌اند.

 

وی افزود: امام عسکری(ع) کارهای زیادی در دوره خودش انجام داده است یکی از کارهای مهم امام عسکری(ع) این بود که با سن کم، تعداد بسیاری شاگرد تعلیم داده است؛ یکی از چیزهایی که خلیفه عباسی را به وحشت انداخته بود، این بود که ایشان شاگردان زیادی داشتند.

 

حجت الاسلام راهداری اضافه کرد: در عصر امامت ایشان شیعه به اوج خود رسید و جایگاه خوبی پیدا کرد و در جهان مطرح شد.

 

وی درباره دیگر برکات امامت امام عسکری(ع) عنوان کرد: کار دیگر امام حسن عسکری(ع) این بود که حاجت های مردم را براورده می‌کردند، به سخن مردم توجه می‌کردند و به آنان کمک می‌کردند مردم با هر لهجه‌ای با امام حرف می‌زدند، امام عسکری(ع) با همان لهجه جواب‌شان را می‌دادند./831/203/ب1

ارسال نظرات