۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۶۰۵
مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه:

تعامل حوزه و دانشگاه وحدت این دو نهاد را عملی و کاربردی می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه با اشاره به لزوم تشکیل کمسیون های خاص جهت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تعامل حوزه و دانشگاه وحدت این دو نهاد را عملی تر و کاربردی تر می کند.
حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي، مدير حوزه‌هاي علميه کرمانشاه

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: اهداف و وحدت حوزه و دانشگاه تنها با اکتفا نمودن به مسائل شعاری و تئوری تحقق نخواهد یافت.


مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تلاش مسؤولان حوزه و دانشگاه و جدیت در کار باید دانشگاهیان ما را حوزوی و حوزویان ما دانشگاهی شوند اما این مهم مستلزم تشکیل کمیسیون های خاص در خصوص بررسی همه جانبه است.


وی با بیان اینکه منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب باید عملی شود عنوان داشت: نسبت به تقویت زیر ساخت های مبانی علوم انسانی در تمامی رشته ها در حوزه های علمیه و تقویت مبانی پژوهش و اصلاح کتب و دروس حوزوی و  همچنین تدوین کتاب هایی در خصوص نیازهای روز جهان در دانشگاه ها باید اهتمام ویژه داشت.


حجت الاسلام موسوی با بیان نکته ای ابراز داشت: یکی از چالش هایی که باید در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به آن اهمیت ویژه داد مسأله مشاوره است و یکی از مشکلاتی که تمام مردم جامعه در ابعاد مختلف زندگی، ازدواج، سبک زندگی و موارد دیگر به آن نیازمند هستند، مشاوره است.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: حوزه با نگرشی دانشگاهی و دانشگاه با نگرشی حوزوی با تدارک رشته های خاص و تدوین کتب مذهبی، چراغ راه تسلی روح و خط دادن به زندگی انسان ها در باب مشاوره باشند و در این مسیر برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.


وی افزود: خوشبختانه در باب وحدت حوزه و دانشگاه درب های حوزه علمیه به روی دانشجویان باز است و شاهد مراجعه و پذیرش دانشجویان در مقاطع حوزوی هستیم، در سال جاری نیز مدرسه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه پذیرای بیش از 30 نفر از دانش آموختگان عزیز است، دانشگاه ها نیز با تعاملی که با حوزه های علمیه دارند گام هایی سازنده در راستای پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب اسلامی بر می دارند.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مسأله مشاوره یکی از مشکلاتی بود که به عنوان نمونه مطرح شد، این روزها در باب وحدت حوزه و دانشگاه درب حوزه های علمیه به روی دانشجویان باز است و سالیان متوالی شاهد مراجعه و پذیرش دانشجویان در مقاطع حوزوی هستیم، دانشگاه ها هم شاهد ورود طلاب هستند، البته تعامل حوزه علمیه و دانشگاه استفاده از محضر اساتید دانشگاهی در حوزه و بالعکس را نیز را در بر می گیرد.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: با تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه، وحدت این دو نهاد عملی تر و کاربردی تر شده و جهت تربیت طلاب و روحانیان جامع الشرایط برای حضور در خارج از کشور و راه اندازی رشته های تخصصی همچون زبان عربی، انگلیسی، اسپانیایی و دیگر زبان ها به اساتید دانشگاهی برجسته نیاز داریم و دست همکاری و برادری به سوی آن ها دراز می کنیم.


حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: همانطور که در زمان انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه منجر به تشکیل حکومت جمهوری اسلامی شد، اکنون نیز در سایه این وحدت شاهد شکوفایی و پیشرفت علمی و فتح قله های دانش در ابواب مختلف خواهیم بود، امید است با یک خیزش انقلاب مدارانه حوزه علمیه نیز بتواند با استفاده از استعدادهای دانشگاه و ظرفیت های خویش برای صدور انقلاب به سراسر جهان گام های عملی بردارد./857/302/ب3

ارسال نظرات