۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۶۵۷

برگزاری همایش بین‌المللی «نقش رسانه دینی در ترویج تسامح» در بیروت

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «نقش رسانه دینی در ترویج ارزش‌های تسامح و عدالت»، امروز، ۲۹ آذرماه،‌ در بیروت برگزار می‌شود.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «نقش رسانه دینی در ترویج ارزش‌های تسامح و عدالت» با همکاری بنیاد «برگهوف» آلمان (متخصص در امور درگیری‌های بین‌المللی و پرورش فرهنگ عدم خشونت) در مقر دارالفتوای لبنان در بیروت برگزار می‌شود.

 

شوقی علام، مفتی اعظم مصر، شیخ عبدالکریم خصاونه، مفتی اعظم اردن و شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان از شخصیت‌های برجسته حاضر در این همایش خواهند بود و شماری از مفتیان، علما و اندیشمندان لبنانی نیز در آن حضور می‌یابند.

 

در مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه که امروز برگزار می‌شود، مفتی اعظم مصر، مفتی اعظم اردن و مفتی اعظم لبنان سخنرانی می‌کنند.

 

روز دوشنبه، فعالیت‌های اصلی این همایش آغاز می‌شود که جلسه نخست آن با عنوان «تسامح اسلامی و ریشه و مبدأ آن در رسانه‌های دینی؛ نظریه‌ها و شیوه‌ها» برگزار می‌شود که در این جلسه شیخ وفیق حجازی با موضوع «قرآن و سنت؛ تئوری و تطبیق رسانه‌ای» و فادی جارودی با موضوع «واقعیت رسانه دینی؛ ضرورت در دسترس بودن رسانه جاذب نه دافع» سخنرانی خواهند کرد.

 

«نقش رسانه در نوگرایی گفتمان دینی» عنوان دومین جلسه این همایش است که محمد عساف، قاضی ومشاور عالی دادگاه لبنان با موضوع «واقعیت گفتمان دینی و تلاش‌های انجام‌شده برای نوگرایی» و محمد ابو زید، قاضی لبنانی با موضوع «نوگرایی در خطبه‌های دینی؛ خطبه جمعه به‌عنوان نمونه»، سخنرانی می‌کنند.

 

جلسه سوم این همایش به موضوع «نقش اساسی رسانه دینی از طریق شبکه‌های اجتماعی» اختصاص دارد که در آن شیخ عمر کاید با موضوع «راهبردها و شیوه‌های رسانه‌ای گروه‌های افراطی «داعش» از طریق شبکه‌های اجتماعی» و هنادی شیخ نجیب با موضوع «اهمیت رسانه دینی و فعالیت این رسانه در شبکه‌های اجتماعی برای ترویج میانه‌روی در بین جوانان مسلمان» سخنرانی خواهند کرد.

 

«افراط‌گرایی رسانه‌ایی یا افراط‌گرایی دینی؟» عنوان چهارمین جلسه این همایش است که در آن محمد نصر الدسوقی اللبان با موضوع «الازهر و مبارزه با افراط‌گرایی در رسانه» و نادر سراج درباره «مکانیزم‌های خطبه‌های دینی» سخنرانی خواهند کرد.

 

این همایش فردا، 30 آذرماه به کار خود پایان خواهد داد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات