۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۶۹۸

قرآن به ۱۰ زبان روی سایت اوقاف مصر قرار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف مصر در نظر دارد، ترجمه قرآن به ۱۰ زبان پر مخاطب دنیا را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه قرار دهد.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این وزارت‌خانه در نظر دارد با همکاری شورای عالی امور اسلامی این کشور، ترجمه قرآن کریم به 10 زبان پرمخاطب دنیا را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کند.

 

این قرآن‌ها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیولی، روسی، چینی، سواحیلی، اندونزیایی، کره‌ای و آلبانیایی منتشر شده و روی یایگاه اینترنتی اوقاف مصر قرار خواهد گرفت.

 

براساس بیانیه وزارت اوقاف مصر، ترجمه قرآن به دو زبان فرانسوی و چینی تاکنون از سوی این وزارتخانه منتشرشده و بازنگری ترجمه قرآن به زبان‌های دیگر و آماده‌سازی آن‌ها جهت انتشار در حال انجام است.

 

این ترجمه‌ها پس از آماده‌سازی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر قرار می‌گیرد.

 

وزارت اوقاف مصر هدف از این اقدام را نشر و گسترش اسلام صحیح، پایبندی به وظایف شرعی و ملی و کمک به بهره‌مندی غیر عرب‌زبانان از مفاهیم قرآن کریم عنوان کرد.

 

گفتنی است، پیش از این وزارت اوقاف مصر ترجمه قرآن به زبان‌‌های چینی و فرانسوی را بر روی صفحه خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» قرار داده بود./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات