۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۸۷۷۴
از سوی جامعة المصطفی؛

نخستین دوره دانش‌افزایی در اوگاندا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا با همکاری کالج اسلامی المصطفی(ص)، نخستین دوره دانش‌افزایی ویژه معلمان مدارس اسلامی اوگاندا را برگزار کرد.
اوگاندا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا با همکاری کالج اسلامی المصطفی(ص)، نخستین دوره دانش‌افزایی ویژه معلمان مدارس اسلامی اوگاندا را از تاریخ 23 تا 26 آذرماه برگزار کرد.

 

این دوره آموزشی با هدف افزایش توان علمی، مهارت‌های آموزشی، آشنایی با مفاهیم دینی و قرآنی و آشنایی با جهان اسلام و با حضور 50 نفر از معلمان در کالج اسلامی المصطفی(ص) اوگاندا برگزار شد.

 

از دستاوردهای این دوره آموزشی می‌توان به ایجاد ارتباط و هم‌گرایی بین معلمان و مدارس اسلامی اوگاندا به‌منظور همکاری بهتر در آینده و افزایش انگیزه برای ارتقای سطح تعلیم و تعلم در مدارس اسلامی اشاره کرد.

 

در این دوره سه روزه موضوعاتی همچون شیوه‌های نوین آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی، سنجش تحصیلی، تکنولوژی آموزشی، طرح درس، کلاس‌داری، مفاهیم قرآنی و منزلت عقل و علم در قرآن، سبک زندگی اسلامی، سیاست خارجی ایران در مواجهه با جریان‌های جهان اسلام، جریان‌شناسی تکفیری، جریان‌شناسی دینی فرهنگی در جهان اسلام و آشنایی با ایران از سوی اساتید برجسته دانشگاه ماکرره، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا ارائه شد.

 

علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در مراسم اختتامیه این دوره که در محل رایزنی برگزار شد، انتقال دانش و ایجاد فضای همدلی بین ایران و اوگاندا را از مهم‌ترین مأموریت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان عنوان کرد.

 

وی ضمن امیدواری از تأثیر مثبت این‌گونه فعالیت‌ها در رشد، توسعه و تقویت امر آموزش به‌‌ویژه در میان مدارس مسلمان، اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مهم و حساسی است. تربیت و انتخاب معلم شایسته و توانمند، اساس نظام آموزش و پرورش است و اگر معلم توانایی و شایستگی علمی، مهارتی و معنوی لازم را نداشته باشد، یقیناً از عهده این مهم نیز برنخواهد آمد.

 

در پایان مراسم به نفرات برتر این دوره به رسم یادبود جوایزی اهدا شد./982/ب103/د

ارسال نظرات