۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۸۸۰۶
رییس اداره اوقاف ناحیه سه تهران:

فرهنگ وقف در کشور جریان پیدا نکرده است/ از خودگذشتگی هم نوعی وقف محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف ناحیه سه تهران با بیان این‌که فرهنگ وقف در کشور جریان پیدا نکرده است، گفت: گاهی اوقات یک عده وقف را با تمکن مالی مقایسه می‌کنند، در حالی که می‌شود یک سلام را نیز وقف کرد و در کل یک از خودگذشتگی را نیز وقف دانست.
حجت الاسلام عظيمي

حجت الاسلام سید جلیل عظیمی، رییس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: فرهنگ وقف در کشور هنوز جاری نشده است و تمام کاری که سازمان اوقاف در سال‌های گذشته در کشور انجام داده است منتهی به امر احیای موقوفات بوده است.

وی افزود: اگر وقف را به معنای حقیقی در نظر بگیریم در تمام جوانب سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی این موضوع نمود پیدا می‌کند و دیگر لازم نیست که در ما به دنبال گسترش و احیای موضوع وقف باشیم.

رییس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران درباره وقف در امور علمی، بیان داشت: وقتی جهل در یک جامعه باشد، هیچ کاری در آن پیش نمی رود، ولی اگر جامعه به سمت خرد و عقل پیش رفت، دیگر به مال اندوزی توجهی نمی‌شود و بیشتر به وقف می‌پردازد، از این‌رو باید بر روی علم سرمایه‌گذاری شود تا مانند حوزه‌هایی که با کمک واقفین بنا شدند فرهنگ وقف علمی نیز در کشور پیش برود.

حجت الاسلام عظیمی تأکید کرد: گاهی اوقات یک عده وقف را با تمکن مالی مقایسه می‌کنند، در حالی که می‌شود یک سلام را نیز وقف کرد و در کل یک از خودگذشتگی را وقف دانست.

وی اضافه کرد: اصناف و بازاریان می‌توانند با یک همدلی به مشکلات مردم رسیدگی کرده و همگام با سایر نهادها به امور مردم توجه کنند./856/303/ب2

ارسال نظرات