۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۸۸۸۴
حجت الاسلام میرمرشدی در تجمع طلاب و فضلای اصفهان:

شیخ زکزاکی حاصل حکومت امام خمینی بر قلوب مردم است/ آمریکا برای بقا خود نیاز به دشمن تراشی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های گسترده و مؤثر آیت الله زکزاکی و استقامت وی در راه تبلیغ و ترویج شیعه، گفت: شیخ زکزاکی یک ره‌یافته است که از هیچ تلاشی در راه تبلیغ و ترویج شیعه دریغ نکرده است.
حجت الاسلام ميرمرشدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد محی‌الدین میرمرشدی ظهر امروز در تجمع طلاب، روحانیان و فضلای حوزه علمیه اصفهان و جامعة المصطفی در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه و کشور آذربایجان در مدرسه صدر بازار اصفهان، گفت: امام علی در نهج البلاغه به خوبی ابلیس و جریان استکبار را برای ما معرفی فرمودند و باید این فرمایشات ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

وی در ادامه افزود: مولای ما می‌فرمایند بزرگ ترین مشکل و خطای ابلیس این بود که او به امام المتعصبین و سلف المستکبرین تبدیل شد؛ این ویژگی‌هایی که امام برای ابلیس در این خطبه ذکر فرمودند در حقیقت بهترین راه برای شناخت و تشخیص استکبار و مستکبرین است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به نظریه یکی از اندیشمندان روسی پیرامون شکست لیبرالیسم، فاشیسم و کمونیسم تصریح کرد: این اندیشمند روس دیدگاهی به نام اوراسیا را مطرح می‌کند که حلقه ارتباط بین اروپا و آسیا است و این دیدگاه از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی بنا شده و شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام میرمرشدی خاطرنشان کرد: این دانشمند روس معتقد است که تئوری امام خمینی راه حل برون رفت از معضلات و بحران‌های سیاسی جهان امروز است و باید با استفاده از این تئوری سیاست حقیقی را تعریف و بنیان این سیاست را در جهان ایجاد کنیم و سیاست‌های غلط کنونی را کنار بزنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از اندیشمندان کانادا در پاسخ به نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غرب نوشته‌های ایشان را حرف دل همه مردم خوانده است، گفت: علامه ابراهیم زکزاکی که ابراهیم نیجریه نام گرفته است و بیش از 12 میلیون نفر را شیعه کرده ثمره تئوری امام خمینی است، تئوری که بر مبنای قرآن کریم و تعالیم دینی است.

 

امام خمینی قرآن را به عنوان راه تبلیغ اسلام به شیخ زکزاکی معرفی می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحقیقات و پژوهش‌های آیت الله ابراهیم زکزاکی پیرامون امام خمینی و مکتب فکری ایشان اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی پس از اینکه از استاد آمریکایی خود می‌شنود امام خمینی شخصیتی است که بر قلوب مردم در جهان حکومت می‌کند بر روی زندگی ایشان و انقلاب اسلامی ایران تحقیق می‌کند و این درحالی بوده است که ایشان شافعی مذهب بوده است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی زمانی که امام خمینی در بیمارستان بستری بودند به ملاقات ایشان می‌رود و وقتی از امام خمینی راهی برای تبلیغ اسلام حقیقی می‌خواهد ایشان به وی یک قرآن هدیه می‌دهند و می‌گویند از روی قرآن اسلام را تبلیغ کنند و این دقیقا مطلبی است که امام خامنه‌ای در نامه خود به جوانان غرب بر آن تأکید کردند که اسلام را از ریشه و اصل آن بشناسید.

 

وی با اشاره به روند شکل گیری تشیع پس از حضور شیخ زکزاکی در ایران و شیعه شدن و تحصیل در حوزه علمیه قم تصریح کرد: علامه زکزاکی یک ره یافته است که در راه اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، کسی که چهار فرزندش در راه مکتب تشیع شهید شده اند و خودش گلوله خورده است و همسرش مجروح شده است و دخترش را دشمنان ربوده‌اند و تربیت یافتگان مکتبش را جلوی چشمانش به شهادت رسانده‌اند اما ایشان خم به ابرو نمی‌آورد و هرگز از استقامت و غیرت و جاونمردی خود دست بر نمی‌دارد.

 

امروزه زکزاکی‌های بسیاری در عالم وجود دارد

حجت الاسلام میرمرشدی ریشه همه فعالیت‌های مهم و مؤثر آیت الله زکزاکی را اهمیت دادن به وظیفه و روشن شدن اهمیت راهی که در پیش دارد دانست و گفت: امروزه زکزاکی‌های بسیاری در عالم وجود دارد، زکزاکی پرچم دار ره‌یافتگان است، ایشان واقعا پیرو حقیقی امام حسین(ع) است و در این راه غیرتمندانه حرکت کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: باید باور کنیم که در این دنیا باید برای حفاظت و تبلیغ اسلام ناب هزینه‌های گزافی پرداخت کنیم، ما دشمن داریم، دشمنی که با تمام وجود دشمن ما است، اگر تاریخچه آمریکا را از سال 1429 میلادی بررسی کنیم شاهد خواهیم بود که از روز ورود مهاجرین به آمریکا سرخپوستان مظلوم زیر لگدها له شدند و مردم بودمی مناطق مختلف آمریکا به عنوان دشمن اصلی معرفی شدند، مهاجرین برای سلطه خود نیاز به دشمن تراشی داشتند، اصلا آمریکا برای اینکه بماند نیاز به دشمن تراشی دارد و برای این‌که دشمنش را اثبات کند باید جنگ و خون ریزی به راه انداخته و ثابت کند که دشمن دارد.

 

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند اظهار کرد: پس از سرخپوستان سیاه پوستان به عنوان دشمنان آمریکا معرفی شدند، برده‌هایی که همه زحمات و سختی‌های کار در مزارع و صنایع آمریکا را برعهده داشتند و سهمی جز شلاق و آزار و اذیت از زندگی در آمریکا نداشتند و این مسأله تا امروزه هم ادامه داشته است و هنوز هم سیاه پوستان به عنوان شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند.

 

آمریکا برای بقای خود به دشمن تراشی نیاز دارد

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه نژاد پرستی را سنت آمریکایی‌ها ذکر کرد و افزود: آمریکا از سال 1722 به این طرف به سمت دشمن تراشی جدید حرکت کرده است، در صده‌های اخیر کمونیسم به عنوان دشمن مطرح شد و هر جریانی را که می‌خواستند نابود کنند به عنوان کمونیست مطرح می‌کردند.

 

وی ادامه داد: این دشمن تراشی ادامه داشت تا سال 2001 و حوادث یازده سپتامبر با استفاده از دشمنی به نام القاعده که ساخته خودشان بود حمله به افغانستان و عراق و گسترش اسلام هراسی آغاز شد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب آمریکا و متحدانش به جای مبارزه با تروریسم با اتحاد کشورهایی نظیر عربستان جریان‌های رو به رشد و انقلابی عربی را سرکوب کردند و از طرفی تلاش کردند تا اسلام آمریکایی را قوت ببخشند.

 

حجت الاسلام میرمرشدی ترویج تفکراتی نظیر وهابیت و بهائیت، القاعده، طالبان، النصره، داعش و بوکو حرام را از توطئه‌های ضد اسلامی و اسلام هراسی آمریکا دانست و اظهار کرد: برای این تروریست‌ها نظیر بوکو حرام و داعش تفکر فعال و پویای علوی قابل پذیرش نیست و راه اندازی جنگ یمن هم به همین دلیل است و امروزه یک جنگ جهانی علیه یمن شکل گرفته است.

 

امروزه در دوران تحریم پس از تحریم هستیم

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و لغو پی ام دی گفت: اوباما بعد از لغو ظاهری پی ام دی سندی را امضا کرده است که محدودیت صدور روادید آمریکا برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند را اجرایی می‌کند و این در حقیقت تحریم پس از تحریم است نه پس از برجام، آنهایی که می‌گویند دوران پسابرجام یا خوش خیال هستند یا مریض، دوران کنونی ما تحریم پس از تحریم است.

 

وی در ادامه افزود: کسانی که فکر می‌کنند آمریکایی‌ها دوست ما هستند باید بروند در نیجریه و جلوی خانه و حسینیه زکزاکی زانو بزنند و ببینند که واقعا آمریکایی‌ها دوست ما هستند یا نه، کسانی که میل به آمریکا دارند و دلخوش به آمریکا هستند و تمایل به دوستانی دارند که آنها دوستدار آمریکا هستند ظلم است که در کشور ما حاکم باشند و ما باید با توجه به در پیش بودن انتخابات امسال هشیار باشیم، جان کری گفته است که اعتدالگرایان و اصلاح طلبان سرمایه‌های ما در ایران هستند و مراقب باید باشیم که از دست نروند./1304/202/ب1

ارسال نظرات