۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۸۹۶
امام جمعه مشهد:

اتفاقات نیجریه نقطه آغاز ترویج تشیع در جهان است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز تمام دنیا، شیعه شناس شده است، گفت: شهادت بیش از 500 نفر و مصائب یک روحانی و زندانی شدن او، شکست نیست، بلکه حرکتی مجاهدانه در راه مکتب و نقطه آغاز فوران و حرکت است.
تجمع امروز آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد صبح امروز در جمع طلاب، روحانیان و اساتید حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، گفت: با کشتار بی رحمانه در زاریای نیجریه، به این نتیجه می رسیم که امروزه استکبار و صهیونیست جهانی در ضعف و ناتوانی به سر می برند.

 

امام جمعه مشهد اظهار کرد: استکبار و صهیونیسم امروزه قدرت نظامی برای نزدیک شدن به ایران را ندارند و به همین جهت روباه صفتانه پای میز مذاکره می نشینند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل به همراه مزدور خود یعنی آل سعود فکر کرده اند که با شهادت چند شیعه در نیجریه، چنگ و دندان نشان می دهند، اما این طور نبود، بلکه به دنیا اعلام کردند که وقتی عده ای شیعه بی پناه را این گونه سرکوب کردیم، پس توان مقابله با قدرتی مانند ایران را نداریم.

 

ایت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به حقارت یزید در حادثه کربلا و جسارت او به سر مبارک اباعبدالله(ع) و سخن حضرت زینب(س)، افزود: مستکبران همیشه این گونه بوده اند و خیال می کنند که با نشان دادن چنگ و دندان، قدرت خود را تثبیت کرده اند، در حالی که ضعف استکبار جهانی بر دنیا ثابت شده است.

 

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: شهادت بیش از 500 نفر و مصائب یک روحانی و زندانی شدن او، شکست نیست، بلکه حرکتی مجاهدانه در راه مکتب و نقطه آغاز فوران و حرکت است؛ امروز تمام دنیا، شیعه شناس شده و اگر این عقیده را داریم، باید متوجه باشیم که این مسیر ادامه یابد.

 

آیت الله علم الهدی، با تاکید بر اینکه پیروزی خون بر شمشیر راهبرد است نه شعار، افزود: خون اگر در مقابل خون و یا برای قدرت و مقام ریخته شود، هدر می رود، ولی اگر برای یک هدف الهی ریخته شود، هدر نیست، بلکه بر همه ابزارها و اندیشه های مادی پیروز می شود.

 

وی در ادامه به آیه 33 سوره اسراء اشاره کرد و افزود: خداوند برای خون هایی که در راه خدا ریخته شده، ولی و سرپرستی قرار داده که ولی دم قصاص و یا دیه می گیرد.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: خون شیعیان مظلوم «زاریا» در راه هدف الهی ریخته شد و امام زمان(عج) ولی دم این خون هاست و توسعه شیعه در دنیا را به همراه خواهد داشت.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی درونی نبود، بلکه به تمام معنا، اسلامی و نتیجه اش دگرگون سازی وضع مسلمانان بود، خطاب به آنهایی که تصور می کنند که شیعه بدون انقلاب اسلامی معرفی می شود، به خاطره ای درباره ملاقات شیخ زکزاکی در مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی به من گفت که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو قبیله که محب اهل بیت(ع) بودند در نیجریه حضور داشته و حدود هزار نفر بودند، اما الان چند میلیون نفر شیعه هستند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در مکتب اهل بیت(ع) راهبردی در مقام تبلور و بهره برداری از خون به وجود آمده است، تصریح کرد: ملت ها و امت های زیادی در طول تاریخ در صدد مقابله با دشمن بر آمدند، اما شکست آنها به وسیله زور و نیرنگ به عنوان پایان محسوب می شود، ولی در زمان اهل بیت(ع) این امر پایان خط نبود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که امروز بیش از 300 میلیون انسان شیعه شده اند، گفت: رشد شیعه در جهان خیره کننده بوده و این مسأله دنیای استکبار را به هراس انداخته است.


خاطرنشان می شود در این تجمع اعتراض آمیز که صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد جمعی از مدیران و مسؤولان حوزه علمیه خراسان حضور داشتند./859/202/ب1

ارسال نظرات