۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۰۹۰۹۸

بحرینی‎ها بر لزوم حفظ جایگاه مساجد تخریب شده تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین در اعتراض به تخریب گسترده مساجد این کشور به دست نیروهای رژیم آل خلیفه، همچنان با اقامه نماز درمساجد تخریب شده، بر حفظ جایگاه آن تاکید دارند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمازگزاران بحرینی دیروز هم در زمین مسجد تخریب شده العلویات در شهر الزنج نماز ظهر و عصر اقامه کردند.


 
پس از آغاز اعتراض های آرام مردم بحرین درسال 2011 و به دنبال تجاوز و حضور نظامیان عربستانی در آن کشور، در اقدامی که کارشناسان از آن به عنوان اقدام فرقه ای یاد می کنند، حدود چهل مسجد در مناطق مختلف بحرین تخریب شده است.


 
مردم بحرین تاکنون در تجمع و راهپیمایی های مختلف ضمن محکوم کردن تخریب مساجد این کشور برلزوم بازسازی این مساجد تاکید کرده اند و در هفته های گذشته با برپایی نمازجماعت در خرابه های این مساجد، اعتراض خود را اعلام و بر حفظ جایگاه مسجد تاکید می کنند. 


 
خبر دیگر این که دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: بازداشت سرپرستان خانوار از سال 2011، خانواده های زیادی را به زیر خط فقر و بحرانی شدن وضعیت معیشتی آنان کشانده است.


 
دیده بان حقوق بشر بحرین از مقام های بحرینی خواست با استناد به اصل برابری و عدالت اجتماعی، و پایبندی به اجرای بندهای پیمان هایی که مبتنی بر حفظ حقوق بشر است، همه زندانیان سیاسی را آزاد و سطح معیشتی مناسبی را برای شهروندان تضمین کنند.


 
دیده بان حقوق بشر افزود: درخواست مساوات و عدالت، نشات گرفته از باور راسخ ما به تقویت همبستگی مردمی در سطح منطقه و جهان است.


 
این سازمان حقوق بشری از محافل بین المللی خواسته است تا درد و مشکلات مردم بحرین در نقض حقوق آنان را منعکس کنند./982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات