۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۰۹۱۲۲
خبرگان بصیر(32)

مطرح کردن شورای رهبری بر خلاف قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در عراق با بیان این که زمزمه هایی برای شورایی کردن رهبری به گوش می رسد، گفت: این زمزمه ها با هدف تغییر در دیدگاه مطرح شده است. در حالی که مجلس خبرگان رهبری هیچ گاه تصمیمی مبنی بر شورایی کردن رهبری نداشته که طبق قانون اساسی است.
آيت الله حسيني

 حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که در زمان حیات امام خمینی (ره) نیز سخنانی مبنی بر شورایی کردن رهبری مطرح شد، اظهار کرد: در گذشته گفته‌هایی مبنی بر شورایی کردن رهبری مطرح شده بود ولی با رفراندمی که در زمان امام خمینی(ره) برگزار گردید، این موضوع به «شخص رهبری» مبدل شد و تجربه ثابت کرده است که رهبری به این صورت خیلی متمرکز تر و بهتر خواهد بود و هیچ زمینه‌ای برای ایجاد شورایی رهبری در قواعد و قوانین وجود ندارد.

 

نمایندگان خبرگان رهبری، رهبر را به عنوان نماینده امام زمان(عج)، تأیید و تعیین می‌کنند
وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با رأی و نظر خود رهبری را بر می‌گزینند؛ نظام جمهوری اسلامی در تمام بخش‌های خود به رهبری متصل است و تمام بافت‌های نظام اسلامی بر پایه مردم بنا شده است.
 

نماینده ولی فقیه در عراق تأکید کرد: نمایندگان خبرگان رهبری که نماینده مردم هستند، رهبری را به عنوان نماینده امام زمان(عج)، تأیید و تعیین می‌کنند، نمایندگان خبرگان رهبری سعی دارند که فردی را برگزینند که متصل به خدا باشد چون بر این باورند که این نظام، نظام مردم سالاری و متکی به اسلام است.
 


وی در بیان شاخصه‌های نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بایستی مدارج علمی‌اش به حدی باشد که بتواند اعلم را شناسایی کند و از نظر اجتماعی، سیاسی و تقوا به مرحله ای رسیده باشد که آن‌ها را در موضع تشخیص حق قرار دهد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این که نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری باید از هوا و هوس دور باشند، گفت: نمایندگان مردم باید به مرحله‌ای برسند که جامعه را به خوبی بشناسند و نیاز‌ها را بدانند و در نهایت فردی را برگزینند که واجد شرایط مدیریت قوی باشد؛ فردی بایستی انتخاب شود که در رأی دادن، عقاید و افکارش خدا را رعایت کند.

 

وی نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر ارز‌ش‌های اسلامی و انسانی دانست و خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رهبری مجتهد و جامع الشرایط است و در حقیقت این نظام مبنی بر ارزش ها را تعیین و تثبیت می کند.
 
 
نظام جمهوری اسلامی ایران، بهترین و مترقی ترین نظام دموکراسی در دنیاست
نماینده ولی فقیه در عراق در خصوص آگاه سازی مردم نسبت به جایگاه خبرگان رهبری تصریح کرد: بایستی میان خواص جلسات آموزشی برپا شود تا مسأله رهبری، جایگاه رهبری و اقدامات خبرگان رهبری را برای مردم تبیین فقهی، سیاسی و اجتماعی کنند. صداو سیما نیز بایستی در میان عموم مردم آگاهی‌های اجتماعی را بالا برده و ابهامات مردم را در مورد جایگاه خبرگان و وظایف آن‌ها تبیین نماید. ما براین باوریم که اگر نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام زوایا نشان داده شود، بهترین و مترقی ترین نظام دموکراسی دنیاست.
 

وی در مورد تهدیدات صورت گرفته بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در طول 37 سال گذشته تمام دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج شده‌اند ولی این نظام روز به روز قوی تر و سربلند تر شد. این افتخارات به واسطه هوشیاری و پاسداری از نظام بوده است، اگر این اقدامات صورت نمی‌پذیرفت معلوم نبود کار انقلاب به کجا می‌رسید. از تهدیدات نباید غافل شد و نباید خیلی هم جدی گرفت که مأیوس شد.
 
 
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حسینی هفت سال نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان و دوازده سال در سوریه نماینده مقام معظم رهبری بوده و هم اکنون 5 ماه نمایندگی رهبر معظم انقلاب را در عراق برعهده دارد؛ وی همچنین عضو خبرگان رهبری در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری و همچنین عضو کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان بوده است./861/ت302/ج1
ارسال نظرات