۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۱۷۱
امام جمعه قهدریجان:

روحانیان باید در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قهدریجان با بیان اینکه مؤمنان باید به مسائل مختلف دینی و سیاسی توجه داشته باشند، گفت: روحانیان وظیفه دارند در مسائل مختلفی که به آن‌ها نیاز است حضور داشته باشند و به خوبی ایفای نقش کنند.
حجت الاسلام هاشمي امام جمعه قهدريجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امشب در مسجد جامع شهرستان قهدریجان، با اشاره به سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(ع) گفت: در روایتی از امام موسی کاظم(ع) پیش بینی تشکیل جمهوری اسلامی در ایران در دوران پیش از ظهور حضرت مهدی(ع) را مطرح کرده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: محبوبیت و قداست به دو صورت است، گاهی این موضوع به صورت عوام فریبانه خواهد بود، یعنی در گوشه مسجدی و حجره‌ای خواهد بود و شخص مشغول مناجاتی و گریه‌ای است و کاری به مسائل اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت و عوام هم دستی به عبای شخص مقدس نما خواهند کشید و می‌روند.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان خاطرنشان کرد: کسی که واقعا مقدس است در خط امیرمؤمنان(ع)، یاعلی گفتن کافی نیست بلکه یا علی باید همراه با علی باشد، دین فقط تسبیح و محراب و منبر نیست، مؤمن باید به امور مختلف دین و ابعاد مختلف مسائل دینی توجه داشته باشد، اگر حکومت دینی نباشد و حاکمیت بر مبنای دین نباشد نه خدا عبادت می‌شود و نه احکام و حدود الهی جاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نقش مهم و مؤثر ایران در حمایت از دولت و ملت عراق و مبارزه با تروریسم در منطقه تصریح کرد: برخلاف آمریکا که بخش‌هایی از عراق را در اختیار داعش و تروریست‌ها قرار داد ایران به پشتوانه حاکمیت دینی در حفظ عراق و مبارزه با داعش و دیگر تروریست‌ها در عراق نقش مهمی ایفا کرده است.

 

وی ابراز کرد: اگر حاکمیت دینی نباشد دشمن فرصت ابراز اندام پیدا می‌کند و حسین‌ها و علی‌ها منزوی خواهند شد و به مسلخ خواهند رفت، آنقدر جو سازی بر علیه آنها خواهد شد که وقتی در محراب عبادت به شهادت برسند می‌گویند مگر علی(ع) نماز می‌خواند، باید به همه ابعاد دین توجه داشت و در آن ورود پیدا کرد، قداست عوام فریبانه یعنی اینکه دین را تنها نماز و عبادت بدانی و از دیگر مسائل غافل باشی.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان با بیان اینکه سیاستی که حقه بازی و کلاه بر سر مردم گذاشتن باشد خلاف دیانت است اظهار کرد: سیاست به معنای امور جامعه است، اینکه مؤمنان نباید ثروت و قدرت داشته باشند و در ضعف باشند اشتباه است، مؤمنان باید در ابعاد مختلف حضور داشته باشند و قدرت داشته باشند، روحانیان باید در مسائل مختلفی که لازم است حضور داشته باشند و به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی ضمن تأکید بر لزوم حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: شاگردان آیت الله بهجت نظیر علامه مصباح و آیت الله آقاتهرانی همانند ایشان که به سیاست توجه داشتند در عرصه‌های مختلف سیاسی حاضر هستند و ایفای نقش می‌کنند و این وظیفه همه روحانیان است./1304/202/ب1

ارسال نظرات