۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۹۲۱۸
علی مطهری:

خسته ام اما به دلیل شرایط خاص کشور به صحنه آمدم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: در حال حاضر چه در حوزه سیاست خارجی و داخلی به شرایط عادی برنگشته ایم و لازم است در این راستا از سوی مجلس تلاش ویژه ای شود.
علي مطهري علي مطهري علي مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مطهری مردم تهران در نماینده مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: بنده برای حضور خود در مجلس با خودم خیلی کلنجار رفتم و احساس وظیفه کردن بنده برای کاندیداتوری به دلیل کردن شرایط کنونی کشور بوده است، در حقیقت پس از 8 سال نمایندگی هم خسته شده بودم و هم انگیزه کمتری داشتم، اما در حال حاضر چه در حوزه سیاست خارجی و داخلی به شرایط عادی برنگشته ایم و لازم است در این راستا از سوی مجلس تلاش ویژه ای شود.

 

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم نماینده ای خوش فکر و آزاد به مجلس راه پیدا کند تا مدیون فردی نباشد و به دو وظیفه خود که نظارت و قانون گذاری است عمل کند.
 

مطهری در پاسخ به این سوال که اگر رد صلاحیت شوید چه اقدامی انجام می دهید، اظهار کرد: من به هر آنچه که قانونی بوده است عمل کرده ام اما اینکه چه شود را نمی دانم، طبیعی است که هر فردی پس از رد صلاحیت شدن اعتراض خواهد کرد، بنده هم اگر رد صلاحیت شوم اعتراض می کنم اما التماس نخواهم کرد.

 

وی با اشاره به موضوع نظارت بر رهبری در قانون اساسی، ابراز کرد: در نامه ای که به آقای لاریجانی نوشتم این موضوع را بیان کردم که مجلس خبرگان وظیفه بررسی بقای شرایط رهبری را برعهده داشته و رصد کردن شرایط رهبری بدون نظارت ممکن نیست.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب اعضای دوره کنونی شورای نگهبان، گفت: امروز افراد معتدل تری در شورای نگهبان حضور دارند و فکر می کنم رفتار شورای نگهبان بهتر و معتدل تر باشد.

 

مطهری با اشاره به افرادی که ممکن است در مجلس آینده حاضر شوند، ابراز کرد: با توجه به افرادی که تاکنون برای انتخابات ثبت نام کرده یا در روزهای آینده ثبت نام می کنند فکر می کنم شرایط مجلس آینده بهتر بوده و افراد آزاده و بهتری حاضر شوند.


وی افزود: شاید تک صدایی بنده که در مجلس این دوره وجود داشت تنها نخواهد بود./811/پ202/ج

ارسال نظرات