۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۹۲۳۰
آیت‌الله نوری همدانی:

ولایت فقیه از بزرگ ترین نعمت‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی لازمه شکر نعمت‌های الهی را شناخت خداوند و نعمت‌ها دانست و گفت: بزرگترین نعمت خدا، ولایت اهل‌بیت(ع) و در امتداد آن، ولایت فقیه است که باید این مهم را شناخت و آن را ارج نهاد.
ديدار کاروان روايت فتنه و اعضاي بنياد شهيد استان قم با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای کاروان طلبگی روایت فتنه، بانوان مرکز بسیج و مدیر کل بنیاد شهید و چند تن از کارکنان هوا و فضای سپاه پاسداران به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: شکر نعمت‌های الهی یکی از موضوعات مورد تأکید قرآن کریم بوده که بدون شناخت حضرت حق و شناخت نعمت‌ها امکان پذیر نیست.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که نعمت‌های پروردگار را همواره باید مد نظر داشت و خدا را از بابت آنان شاکر بود، بیان کرد: قرآن کریم 73 مرتبه از شکرگذاران و یاد کنندگان نعمت‌های الهی تجلیل و تکریم به عمل آورده است.

 

وی ادامه داد: شکر نعمت سبب افزایش نعمت‌های الهی می‌شود همان‌طور که کفران نعمت، عذاب الهی را در پی دارد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با قرائت ابیاتی از گلستان سعدی، نعمت‌های خداوند را متذکر شد و ابراز کرد: ائمه طاهرین(ع) ولایت خود را بزرگ ترین نعمت الهی یاد کرده‌اند؛ بنابراین لازمه شکر این نعمت، شناخت اهل‌بیت(ع) و مکتب و راه و روش ایشان است.

 

وی با بیان این‌که نعمت ولایت فقیه در امتداد ولایت اهل‌بیت معصومین(ع) است، افزود: امیر مؤمنان حضرت علی(ع) 25 سال در برابر غاصبان و به مصلحت اسلام سکوت کردند اما در 5 سال حکومت خود، نامه‌ای به مالک اشتر فرستادند که کامل‌ترین منشور حکومت‌دار بشر بوده و امروز نیز در سازمان ملل نگهداری می‌شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر دستور به گرفتن مالیات، جهاد در برابر دشمنان، تعلیم و تربیت دانشمندان با ایمان و آبادانی مملکت داده شده است.

 

وی یادآور شد: با توجه به این‌که بالاترین نعمت الهی، ولایت اهل‌بیت(ع) است، نامه امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر می‌تواند پرتویی از حکومت دینی در طول قرون و اعصار باشد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: پس از حکومت امیرالمؤمنین(ع) تا انقلاب اسلامی، هیچ حکومت اسلامی برپا نشد و تمامی حکومت‌ها طاغوت بودند اما امام خمینی(ره) توانستند استکبار، استبداد و حکومت خان خانی را برچینند.

 

وی گفت: کفار، صهونیست‌ها و منافقان به صورت مثلثی در برابر مسلمانان ایستاده بودند تا در سیاست و فرهنگ ایشان دستبرد بزنند؛ تا این‌که امام خمینی(ره) در برابر این سه اردوگاه، اسلام ناب را قوت بخشیدند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که ولایت فقیه، نعمت بزرگی برای اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد:‌ مزایا و برکات انقلاب را باید برای مردم بیان کرد؛ این‌که نظام اسلامی، تنها یک نظام سیاسی نبوده و در واقع یک حکومت اعتقادی و دینی است.

 

وی تأکید کرد:‌ کسی که ولایی بودن نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد، روز قیامت باید پاسخگوی این تهمت باشد؛ مسلمانان هیچ‌گاه از نعمت ولایت بی نیاز نبوده‌اند و در زمان غیبت امام عصر(عج) باید بر ولی فقیه به عنوان قائم مقام ایشان تکیه کنند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: از آن‌جایی که ولی فقیه قائم مقام امام زمان(عج) است، باید عالم به علوم دینی، با تقوا و عادل و شجاع در برابر دشمنان و خطرات باشد.

 

وی اظهار داشت:‌ آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی در سال 1332 هجری شمسی توانست محمدرضا شاه را از ایران بیرون براند و صنعت نفت را ملی کند؛ اما پس از مدتی شاه به یاری آمریکایی‌ها به مملکت بازگشت و دخالت‌های آمریکا در امور ایران آغاز شد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) پس از فرار شاه در سال 57 فرمودند که شاه یک مرتبه از مملکت فرار کرده بود اما از آن‌جایی که قیام آیت‌الله کاشانی برای ملی شدن صنعت نفت بوده است، باری دیگر به ایران بازگشت اما این مرتبه قیام مردم ایران برای اسلام و یاری مستضعفان بوده و هیچ‌گاه در برابر شاه کوتاه نخواهند آمد.

 

وی به حاضران در جلسه پیشنهاد داد تا صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) را برای آشنایی بیشتر با نعمت نظام اسلامی مطالعه کنند و شکرگذار این نعمت بزرگ باشند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان گفت: امام خمینی(ره) خداباوری، خود اتکایی، احیای فرهنگ جهاد و شهادت، بسیج، شناخت دشمنان مستکبر و نعمت‌های بسیار دیگری را به ما هدیه داد و بر ما لازم است که این انقلاب را زمینه ساز ظهور دانسته و شکرگذار و نگهدار آن باشیم./997/ پ202/ج

ارسال نظرات