۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۹۲۵۸

ثبت نام عتبات دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی از آغاز نام‌نویسی از داوطلبان اعزام به سفر زیارتی عتبات عالیات عراق خبر داد.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: ثبت نام چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان از اول دی ماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز شده و تا هفتم دی ماه ادامه خواهد داشت.


وی با بیان این‌که قرعه کشی از میان ثبت نام کنندگان در ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) انجام و پس از قرعه کشی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد، تصریح کرد: ویژگی خاص این دوره آن است که برای اولین بار دختران مجرد در گروه هایی ویژه که مختص خواهران مجرد است، بدون همراه می توانند ثبت نام و اعزام شوند. همچنین اساتید دانشگاه، متأهلین، پسران مجرد و کارمندان دانشگاه ها نیز از گروه های دیگر اعزامی در این دوره خواهند بود.


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ویژگی‌های خاص کاروان های دانشگاهی به نسبت کاروان های عادی را 16 مورد برشمرد و گفت: جوان بودن کاروان‌ها، همراهی روحانی با تمامی کاروان ها، حضور عوامل ستاد در نجف و کربلا، استقرار مداح، زیارت دسته جمعی، همخوانی سرود در بین الحرمین، تصویر برداری از برنامه های جمعی، زیارت دوره ویژه نجف، برگزاری مسابقات فرهنگی، اعطای وام، برگزاری جلسات آموزشی قبل و بعد از سفر، همایش های بعثه رهبری، نشست هم اندیشی دانشگاهیان در کربلای معلی، ارسال بسته فرهنگی قبل و پس از سفر از ویژگی های خاص کاروان های دانشگاهی عتبات است.


وی درباره اعطای وام یک میلیون تومانی به زائران عتبات دانشگاهیان، گفت: در دوره قبل با توجه به تفاهم نامه همه دانشجویان نتواستند از این وام استفاده کنند؛ اما طبق تفاهم نامه ستاد با بانک ملت در این دوره تمامی زائرین دانشگاهی عتبات می توانند از تسهیلات یک میلیون تومانی بانک ملت بدون سپرده گزاری و با سود چهاردرصد بهره مند شوند.


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به این‌که اعطای وام بعد از قرعه کشی و ثبت نام نهایی زائران و معرفی آنها به بانک ملت انجام خواهد شد، گفت: در این دوره کاروان هایی را جهت هم اندیشی اساتید طراحی کردیم که می توانند نشست هایشان را در نجف یا کربلای معلی برگزار کنند.


وی درباره تخفیف ویژه کاروان های دانشگاهی گفت: همان‌گونه که در دوره های قبل برای عمره و عتبات دانشگاهیان تخفیفات ویژه داشتیم در این دوره نیز تخفیف خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام خدیوی ادامه داد: میانگین قیمت عتبات به صورت زمینی 970 هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود که بنابر دوری و نزدیکی به مرز این قیمت‌ها اندک تفاوتی با هم خواهد داشت.


وی افزود: دانشگاهیان در نجف اشرف و کربلای معلی در هتل‌های متمرکز اسکان داده خواهند شد که تلاش شده است نزدیک ترین هتل‌ها را به حرمین شریفین برای زائران دانشگاهی در نظر گرفته شود، طول زمان سفر هفت روز خواهد بود که زائران در این مدت به زیارت شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین خواهند پرداخت. در خصوص زیارت سامراء هم اگر سازمان حج و زیارت با مسؤولان عراقی در این زمینه به توافق برسند برنامه زیارتی سامرا را نیز خواهیم داشت.


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آذربایجان شرقی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بسته های فرهنگی به دست تمامی زائران دانشگاهی برسد، 21 درصدی که در دوره قبل بسته ها را دریافت نکرده بودند کسانی بودند که در جلسه آموزشی قبل از سفر شرکت نکرده بودند، چون این بسته ها در جلسه آموزشی قبل از سفر اهدا می شود. این جلسات در این دوره حداقل حدود 10 روز قبل از سفر برگزار می شود و همچنین pdf محصولات فرهنگی نیز در سایت قرار داده خواهد شد.


خدیوی با اشاره به این‌که اعزام زائران دانشگاهی به عتبات عالیات از پنجم بهمن ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت، افزود: پروازهای هوایی بخشی به مقصد نجف و بخشی بغداد خواهد بود که پروازهای بغداد ابتدا به کاظمین، کربلا و بعد به نجف اعزام می شوند و پروازهای نجف، ابتدا نجف، کربلا و سپس به کاظمین مشرف می شوند؛ گروه های زمینی هم ابتدا به نجف اشرف و سپس کربلای معلی و بعد هم به کاظمین اعزام می شوند./935/202/ب2

ارسال نظرات