۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۲۷۰
فضل الله:

الگو گرفتن از سیاست عدالت محور حضرت محمد مانع از اختلافات مذهبی و قومی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت خطاب به سیاستمداران توصیه کرد که نظام سیاسی عادلانه پیامبر اکرم را مبنای کار خود قرار دهند.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، در همایشی به مناسبت ایام ولادت پیامبر گرامی اکرم(ص) که از سوی مرکز اسلامی و فرهنگی جمعیت خیران بغداد برگزار شد، گفت: مسلمانان باید همواره سیره عملی و فکری پیامبر اسلام را مبنای کار خود قرار دهند و با تمام وجود بر اصل وحدت تمسک کنند.


وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) از ابتدای رسالت خود تلاش کرد که روح وحدت را در جامعه اسلامی حکمفرما کند و مردم را تشویق می کرد که همدیگر را به عنوان برادر ایمانی و دینی بشناسند. در دوران صدر اسلام درگیری های طایفه ای و قبیله ای فراوانی بود که همین اصل وحدت توانست این درگیری ها به صلح و برادری تبدیل کند. در شرایط کنونی نیز که با فتنه افروز های دشمن اختلافات مذهبی و قومی فزونی پیدا کرده، رجوع به اصل وحدت می تواند کارگشا باشد.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: حضرت محمد(ص) برای جلوگیری از ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای عدالت را مبنای کار قرار می داد و از رؤسای قبایل مختلف در مناصب حکومتی بهره می جست. عدالت و عدم تبعیض می تواند بسیاری از مشکلات سیاسی ما را در دوران کنونی حل کند.


حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: سیاستمداران در کشورهای منطقه برای تامین امنیت مردم خود باید نظام سیاسی عادلانه را سنگ بنای تعامل خود با احزاب و طرف های سیاسی در کشور خود قرار دهند. اگر رفتار تعصب گرایانه و اقدامات طایفه ای در دستور کار سیاستمداران قرار بگیرد باید هر روز منتظر فتنه ای جدید بود.


امام جمعه بیروت در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته هایی برای بررسی ابعاد فتنه افرزوی های دشمن در کشورهای اسلامی امری بسیار ضروری است؛ چرا که دشمنان اسلام هر روز از طریقی برای ضربه زدن به مسلمانان بهره می گیرند./1321/ب903/د

ارسال نظرات