۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۹۲۷۳
امام جمعه ملاثانی:

ارتش نیجریه ابزار آل سعود برای کشتار شیعیان و گسترش تفکر وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملاثانی با بیان این که عربستان سعودی شیعیان را تروریست خطاب کرده و با حمایت های مالی و نظامی ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان تشویق می‌کند، گفت: ارتش نیجریه ابزاری برای کشتن شیعیان و گسترش تفکر وهابی است.
کشتار شيعيان نيجريه

حجت الاسلام منصور شنان نصاری، امام جمعه ملاثانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که تروریسم دولتی عربستان با توجه به شکست‌های پیاپی در خاورمیانه به ویژه در سوریه و یمن برای انتقام از شیعیان به نشر افکار وهابی و سلفی گری خود در جهان پرداخته است، گفت: عربستان سعودی قاره آفریقا را مکانی برای ترویج افکار وهابی و ضد اسلام خود یافته و با ترور شیعیان تلاش در رویگردانی مردم نیجریه از مذهب تشیع دارد.

 

امام جمعه ملاثانی با بیان این که کشتار شیعیان از سوی ارتش نیجریه تازگی نداشته و در گذشته چنین اقدامی صورت گرفته و تعدادی از شیعیان به ویژه دو فرزند شیخ زکزاکی به شهادت رساندند، افزود: کشتار جدید شیعیان در نیجریه نهایت قساوت و بی رحمی ارتش نیجریه را ثابت کرده و هدف از این گونه کارها گسترش تفکر وهابی و سلفی گری و وحشی نشان دادن شیعیان است.

 

وی با اشاره به این که کشتار شیعیان برای وحشی نشان دادن آنها و ایجاد زمینه برای گسترش تفکر وهابی و سلفی در نیجریه است، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با صرف هزینه‌های مالی سرسام آور در کنار آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به فعالیت برای تشویش شیعیان و وحشی نشان دادن اقدام کرده و ارتش نیجریه نیز با حمایت مالی این کشورها در این پروژه هم راستا شده و به کشتار شیعیان اقدام می کند.

 

حجت الاسلام نصاری با بیان این که در دنیای امروزی معیارهای حقوق بشر دوگانه است، اظهار داشت: با وقوع انفجارات تروریستی در بعضی کشورها شاهد هیاهو و قد علم کردن بسیاری در محکومیت این‌گونه جنایات بوده اما هنگامی که این حوادث در کشورهای مسلمان رخ دهد، شاهد بی‌تفاوتی و سرپوش گذاشتن بر چنین وقایعی هستیم.

 

وی سیاسیت متضاد و دوگانه غرب و استکبار جهانی درباره حقوق بشر را غیر منطقی دانسته و افزود: ملتی که با آمریکا و غرب هم سو و در جهت خواسته های آنها حرکت نکند در صورت اتفاق افتادن موارد ضد حقوق بشر در آن مجامع بین المللی و مدعی حقوق بشر سکوت اختیار کرده و این گونه وقایع را محکوم نکرده و در عصر پیشرفت علم و تکنولوژی اتخاذ سیاست 2 گانه شرم آور است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اتهامات ناروا در حق شیعیان نیجریه و متهم قلمداد کردن آنها به عنوان آشوبگرانی که قصد ترور فرمانه ارتش نیجریه را داشتند، گفت: حق جویان جهان آگاهند که منطق و تفکر شیعی اغتشاش و حمله به افراد بی گناه را محکوم و در حقیقت ارتش نیجریه ابزار آدمکش عربستان سعودی است.

 

امام جمعه ملاثانی با اشاره به این که عربستان سعودی شیعه را مانع ترویج تفکر وهابی وسلفی می داند، اظهار داشت: این رژیم به بهانه های واهی و کذب ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان فرمان داده و حمایت مستقیم این رژیم از کشتار شیعیان کاشف از حمایت مالی و نظامی از این ارتش است.

 

حجت الاسلام نصاری با بیان این که عربستان سعودی کشتار شیعیان نیجریه را کشتار تروریست ها معرفی کرده است، خاطر نشان کرد: جهان آگاه به حمایت و زادگاه بودن عربستان سعودی از تروریست ها در طول تاریخ بوده و حمایت پادشاه عربستان از کشتار شیعیان نیجریه و تروریست قلمداد کردن آنها نشان از آگاهی و رضایت مندی عربستان سعودی از این عمل بوده و در آینده نیز شاهد چنین جنایاتی در حق شیعیان به سردمداری رژیم آل سعود هستیم./9456/302/ب2

ارسال نظرات