۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۰۹۲۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

منشور مجالس ترحیم در آذربایجان شرقی تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مصوبات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی عامل بازدارندگی از مسیر انحراف و خرافه‌ها در مراسم‌های مذهبی بوده است.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، اظهار داشت: این ستاد از سال 86 و بنا به مصوبه جلسه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل یافته و در مورد تمام شئون مذهبی فعالیت می کند.

 


وی با بیان این‌که مصوبات این ستاد در استان عامل بازدارندگی از مسیر انحراف و خرافه‌ها در مراسم‌های مذهبی بوده است، خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان از سال 86 تاکنون 550 جلسه و 700 مصوبه داشته و اغلب مصوبات اجرایی شده است.

 


حجت الاسلام عظیمی ادامه داد: جلوگیری از انحرافاتی که در مسیر انقلاب اسلامی در برنامه‌های مذهبی صورت می‌گیرد از وظایف این ستاد بوده و در این زمینه تفاوتی میان مجالس جشن و سرور مذهبی و سوگواری‌ها وجود ندارد. در فرهنگ عمومی جامعه و مجالس ترحیم نیز گاه انحرافاتی رخ می‌دهد و بر همین اساس منشور مجالس ترحیم در استان تدوین شد.

 


وی خاطرنشان کرد: دامنه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی باید به نشاط جامعه نیز تسری یابد و در اعیاد معصومین و اعیاد مذهبی غفلت کنیم و این غفلت موجب رخنه شادی‌های نادرست و نشاط‌های کاذب در جامعه شده است، متأسفانه برخی انحرافات مذهبی از آن سوی مرزها و با هدف تمسخر و تحقیر برنامه‌های مذهبی صورت می‌گیرد.

 


همچنین صمد قلی‌زاده، رییس شورای مداحان آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: آسیب‌های مربوط به هیأت های حسینی و مذهبی استان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته و در قالب کلیپ‌های تصویری به اطلاع اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی رسیده است.

 


حبیب طاهری، رییس اداره امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی با بیان این‌که حرکات ناموزون، استفاده از شمایل معصومان و بزرگان دین، شبیه گردانی، ایجاد راه‌بندان در خیابان‌های سطح شهر و خودزنی و آسیب‌رساندن به بدن از جمله آسیب‌های عزاداری در استان بوده است، گفت: اختلاط زن و مرد در دسته‌جات عزاداری و نیز استفاده از آلات موسیقی نیز جزء آسیب‌ها بوده است.

 


وی با اشاره به بازار گرمی عده‌ای کم‌سواد و بی‌سواد در مجالس عزاداری و سوگواری بانوان، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ساماندهی شئونات مذهبی، استفاده از بیانات رهبری و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور علمای حوزوی از جمله اقداماتی است که با هدف مقابله با آسیب‌های عزاداری در استان صورت می گیرد./935/202/ب1

ارسال نظرات