۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۹۳۰۱

میلاد رسول اکرم در یمن تعطیل رسمی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر انصار الله برای اولین بار در تاریخ یمن، روز میلاد حضرت محمد (ص) را تعطیل رسمی در این کشور اعلام کرد.
رسول اکرم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله در سخنانی که به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام (ص) از تلویزیون یمن پخش شد، برای اولین بار در تاریخ یمن، روز میلاد حضرت محمد (ص) را تعطیل رسمی در این کشور اعلام کرد.


الحوثی گفت: این امر در پاسخ به مخالفت خالد بحاح نخست وزیر دولت مستعفی و فراری یمن با درخواست سال گذشته انصارالله در خصوص تعطیل کردن این روز و مخالفت با قانون خدمت شهری دولتی صورت گرفت.


کمیته عالی انقلابی جنبش انصار الله، امروز چهارشنبه با صدور حکمی، روز میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را تعطیل رسمی در روز شمار تاریخ یمن ثبت کرد.


همچنین به مناسبت حلول سالگرد میلاد رسول گرامی اسلام(ص)، محمد علی الحوثی رییس کمیته انقلابی انصارالله با آزادی 208 نفر از زندانیان گرفتار که قادر به پرداخت غرامت نیستند، موافقت کرد.


با وجود ادامه تجاوزهای بمب افکن های سعودی به یمن، جنبش انصارالله با نصب پرچم های سبز و پلاکاردهایی بر سر در ساختمان های دولتی و تزئین خیابان ها و محله های صنعا (پایتخت یمن) میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) را جشن گرفت.


عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.


تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید، زخمی و آواره شدند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات