۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۳۶۸

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سعادت جامعه اسلامی در گرو یدن به ریسمان وحدت معصومین است، تدریس ۳۰۰۰ ساعت قرآن در اسلام‌آباد غرب، در هفته وحدت ۱۰ برنامه فرهنگی در شهرستان یزد برگزار می‌شود، هدف انقلاب اسلامی ایران تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن بت شکن در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان با بیان اینکه امروزه دشمن بسیار مزورانه عمل می‌کند و با پرچم دروغین اسلام قصد ضربه زدن به اسلام اصیل را دارد گفت: دشمن از یک طرف وهابیت و سلفی گری را علم می‌کند واز طرفی هم تشیع انگلیسی را ترویج می دهد.

 

وی نقش اهل بیت عصمت و طهارت را در ایجاد تعادل به جامعه اسلامی و دوری از افراط و تفریط را یادآور شد و گفت: اگر جامعه ریسمان وحدت خود را امام معصوم قرار دهد و از انحراف به چپ و راست باز بماند به سعادت و رستگاری می رسد.

 

گفتنی است نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان روز دوشنبه سی ام اذر 94 در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 

تدریس 3000 ساعت قرآن در اسلام‌آبادغرب

صادق زندی رابط قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب 30آذر94بااعلام این خبر افزود: اهتمام کانون  قرآن کریم ارتقاء سطح کمّی و کیفی فعالیت‌های قرآنی و تلاش در جهت غنی‌سازی و انسجام و وحدت رویه اصولی این فعالیت‌ها در زمان اجراء است.

 

وی تصریح کرد: در راستای طرح توسعه نهضت قرآن آموزی در اسلام آبادغرب 3000ساعت تدریس قرآن کریم انجام شده است.

 

وی افزود: این اداره درشش ماهه نخست سال 94 توانست 70 کلاس قرآن درخانه‌های قرآنی روستایی و شهری در زمینه روخوانی و روان‌خوانی، صحیح خوانی، قرائت، حفظ و مفاهیم در مناطق مختلف شهرستان با کمک مربیان مجرب و آموزش دیده برگزار کند.

 

زندی اضافه کرد: این دوره‌ها و آموزش‌ها در راستای فراگیر کردن تعالیم عالی و جانبخش قرآن کریم و چشاندن قطره ای ازاین دریای معرفت به مذاق طالبان حقیقت صورت گرفته است.

 

در هفته وحدت 10 برنامه فرهنگی در شهرستان یزد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: بدون شک نیاز مسلمین به اتحاد و اتفاق از مبرم ترین نیاز ها و درد اساسی جهان اسلام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد افزود: امام خمینی(ره) با تأکید قرآن کریم بر اندیشه برادری دینی اشاعه این تفکر را به‌عنوان یکی از راه کارهای شکل گیری وحدت اسلامی و تقرب مذاهب مطرح کردند و فرمودند: برنامه ما که برنامه اسلام است وحدت کلمه مسلمین است اتحاد ممالک اسلامی در تمام نقاط عالم.

وی یاد آور شد: فرقه های اسلامی در عین اختلافات کلامی به واسطه مشترکات می توانند در مقابل دشمنان خطر ناک اسلام دست برادری دهند.

سلطانی ادامه داد: با بیان حدیث پیامبر گرامی اسلام که فرمودند: « جماعت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است» بار دیگر این بیان رهبر انقلاب را یادآوری کرد که رمز پیروزی شما وحدت کلمه است.

وی اذعان داشت: به همین مناسبت ده ها برنامه فرهنگی و مذهبی و جشن در مساجد هیئات مذهبی حوزه های علمیه و مراکز قرآنی انجام می گیرد که همین برنامه در راستای شادی افزایی به عموم جامعه و وحدت در بین اقشار مختلف مذاهب می باشد.

 

هدف انقلاب اسلامی ایران تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگویی به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) افزود:امام خمینی(ره) نیز فرموده است:«انقلاب مردم ایران،نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ارواحنا له فداه) است که خداوند برهمه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

 

وی اظهار داشت:شیعه بیش از یازده قرن است که از جان و دل قیام، مهدى آل محمد(ص) را طلب مى کند، در اندیشه مهدویت لازمه انتظار ایجاد زمینه ظهور و انجام دادن اصلاحات سیاسی،اجتماعی و آماده کردن جامعه برای پذیرش انقلاب جهانی امام منتظر(عج) است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد:انقلاب اسلامی ایران، بهترین الگوی انتظار و زمینه ساز حکومت جهانی مهدی(عج) را در اختیار جوامع بشری قرار داد،جوامعی که از خلأ عظیم معنوی که بر اثر گسترش بی رویه ظلم و فساد است رنج می برند و دچار نوعی سرخوردگی و حس تنفر نسبت به همه مکاتب پوچ بشری و وعده های پوشالی آن ها برای زندگی سعادتمندانه شده اند.

 

حجت‌الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد:انقلاب اسلامی، جوامع بشری را به سمت این امید در آینده سوق داد که با بهره گیری از کارکردهای مثبت انتظار،زمینه برای پذیرش مصلح جهانی و برقراری عدالت جهانی تحقق خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد:انقلاب اسلامی ایران با برداشت صحیح از مفهوم انتظار، موجب گسترش حاکمیت دین اسلام به‌خصوص شیعه در دنیای سکولار شده و ضمن بستر سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و نحوه آمادگی برای حکومت مصلح جهانی در فرهنگ شیعه، سایر نسل ها را نیز به تلاش و پویایی در تهیه مقدمات ظهور و فراگیر شدن حکومت اسلامی در جهان فراخواند./1325/د102/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات