۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۳۷۲
به مناسبت هفته وحدت؛

حفظ وحدت و پیمان اخوت مسلمانان تفرقه‌انگیزی دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حفظ وحدت مسلمانان بزرگترین سلاح مقابله با توطئه دشمنان است و سیره رسول خدا(ص) سرشار از وحدت بخشی میان مسلمانان و پرهیز ازاختلاف و تفرقه است که از مشهورترین آنها ایجاد پیمان اخوت میان مسلمانان است.
وحدت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی خادمی با اشاره به اهمیت وحدت در بین مسلمانان گفت: قرآن کریم یکى از عمده ‏ترین و سازنده ‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم صلى الله علیه و آله را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بیان مى‏ کند.

 

وی اظهار داشت: امروز دشمن درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمین و حتی ایجاد اختلاف در بین مردم کشورهای اسلامی است تا بتواند اسلام و مسلمانان را تضعیف نموده و مانع رشد و تعالی حرکت های انقلابی مردمی که با محوریت اسلام و به تأسی از انقلاب خمینی کبیراست، شوند اما حفظ وحدت مسلمانان  بزرگترین سلاح مقابله با توطئه دشمنان است.

 

خادمی  افزود:هفته وحدت، مجالی است تا مسلمانان درباره گذشته و نیز آینده خود بیندیشند و با حفظ وحدت کلمه، در برابر دشمنان دیرینه اسلام، امید آنان را به یأس و پشیمانی بدل کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی  بیان داشت: سیره رسول خدا(ص) سرشار از وحدت بخشی بین مسلمانان و پرهیز ازاختلاف و تفرقه است که از مشهورترین آنها ایجاد پیمان اخوت بین مهاجرین و انصاربوده است.

 

خادمی با بیان اینکه وحدت اسلامی، به معنای محور قرار دادن تعالیم عالیه اسلام است که پیامبر بزرگوار اسلام براساس وحی، مسلمانان را به آن هدایت کرده است تصریح کرد:منظور از وحدت اسلامی، وحدتی است که عامل قاطع پیروزی است. این نوع از وحدت، وحدت دل هاست و تحقق آن وابسته به عوامل مادی نیست و برخاسته از ایمان به توحید ومعاد است./1325/د102/ف2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات