۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۹۴۲۷
یکی از فعالان انقلاب بحرین در گفت‎وگو با رسا:

اعدام شیخ نمر توهین به کرامت بشریت بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان انقلاب بحرین با محکوم کردن اعدام شیخ نمر خاطرنشان کرد که سکوت در برابر اعدام این عالم انقلابی، موجب تکرار این مسائل می‎شود.
دکتر راشد الراشد از رهبران قيام بحرين

 

راشد الراشد، از فعالان انقلاب بحرین، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر، از علمای عربستان گفت: آل سعود با اعدام شیخ نمر، نه فقط به شیعیان و یا مسلمانان بلکه به همه جهان بشریت توهین کرده و ارزش‎های اخلاقی را نادیده گرفته است.


وی افزود: شیخ نمر فقط به عنوان یک عالم دینی مطرح نبود بلکه وی از افراد آزادی خواه و حقیقت طلب دوران است که آل سعود با اعدامش همه عقاید دینی و آسمان و همچنین اصول و ارزش های آزادی را زیر سوال برد.


این فعال انقلابی بحرین تصریح کرد: این اولین بار است که در دوران حاضر شخصی با علمیت و فقهاتی مانند شیخ نمر از سوی حکومت ظالمی مورد اعدام قرار می گیرد.


وی ادامه داد: آل سعود با اعدام شیخ نمر دچار اشتباه بزرگی شده است زیرا مسلمانان و آزادی خواهان جهان در بحرین، ایران، لندن و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی از زمان اعلام حکم اعدام شیخ نمر تا به امروز که این حکم شنیع به اجرا در آمد، تظاهرات و محکومیت‎های گسترده‎ای علیه حکومت آل سعود انجام داده اند.


الراشد این اقدام آل سعود را توهین به کرامت بشریت نامید و تاکید کرد که آل سعود با اعدام شیخ نمر درپی صدور پیامی به جهانیان مبنی بر توانایی آن برای ساکت کردن صدا و اعتراض‎های اشخاصی مانند این عالم فقیه است.


وی سکوت در برابر چنین جنایتی را به منزله تکرار آن در کشور و یا زمان‎های دیگر دانست و ادامه داد: شیخ نمر هیچ گناه و جرمی مرتکب نشده است که مستحق زندان باشد چه رسد به اعدام.


این فعال انقلابی بحرین در واکنش به سخنانی برخی از علما در عربستان و مصر مبنی بر اعدام شیخ نمر سبب ممانعت از گسترش فساد می شود، گفت: چنین اشخاصی که به ظاهر عالم هستند، در جهل زندگی می کنند. اگر شخصی همیشه درپی حقیقت و آزادی باشد از دیدگاه این علما درصدد گسترش فساد در زمین است./994/ب911/د

ارسال نظرات