۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۰۹۴۵۶
مدیر حوزه علمیه کاشان:

مواضع دولت در برابر جنایات عربستان نشان از انفعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که دیدگاه دولت مبنی بر کدخدا دانستن آمریکا به قوه مقننه نیز تسری یافته است، گفت: ادامه دیپلماسی گذشته ایران از فجایع عربستان جلوگیری می کرد.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رییس مجلس و دولت موضع مناسبی در مقابل جنایات عربستان نداشته اند، گفت: این نهادها سعی بر سوق دادن این مسائل به سوی حوزه های علمیه و سایر نهادها دارند.

 

وی افزود: برخوردهایی که باید با جنایات دولت عربستان مانند فاجعه منا صورت بگیرد، تاکنون انجام نشده که این مهم نشان از موضع انفعال ایران است.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این که اگر دولت ایران در گذشته دولت عربستان را تهدید به قطع روابط دیپلماتیک در صورت اعدام شخ نمر می کرد، آنها دست به این اقدام نمی زدند، گفت: در جریان حوادث نیجریه نیز دولت ایران تنها به یک تذکر بسنده کرد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که معاون اول رییس جمهور ایران به کشور ترکیه، سفر می کند، افزود: این سفر از ابتدا دلیل موجهی نداشت و در واقع به دولت در این سفر توهین شد.

 

وی با تأکید بر این که دیدگاه دولت مبنی بر کدخدا دانستن آمریکا به قوه مقننه نیز تسری یافته است، گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز مواضع مناسبی صورت نمی گیرد که احتمالا درگیر مباحث انتخاباتی هستند.

 

برخورد حوزه‌های علمیه در مواجهه با اعدام شیخ نمر محکم بوده است

به گفته وی، اگر ایران به دیپلماسی گذشته خود ادامه می داد و حداقل سفیر عربستان از ایران اخراج می شد، شاهد این فجایع نبودیم که این شرایط نشان از قوی نبودن دولت است، چرا که دولت قوی باید اقدامات مشابه را انجام دهد.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که دولت ایران باید عربستان را تهدید به اخراج سفیر، تهدید به عدم اعزام حجاج و تهدید به قطع رابطه کند، اما اکنون شاهد ثبت نام برای حج عمره هستیم، گفت: چند هزار زائر ایرانی در فاجعه منا کشته شدند، اما انگار اتفاقی در آنجا نیفتاده است.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که برخورد حوزه های علمیه در مواجهه با اعدام شیخ نمر محکم بوده است، گفت: دولت ایران تعاملی است و اعتقادی به برخورد ندارد.

 

وی با اشاره به این که دولت عربستان با کاهش قیمت نفت، دچار کسری بودجه شده تا ایران را در موضع انفعال قرار دهد، افزود: ایران می تواند در مقابل اقدامات نفتی عربستان، شیر نفت خود را به روی دنیا ببندد، اما 25 درصد بودجه به وسیله نفت بسته شده است.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: تا کنون موضع مناسبی از سوی دولت در قبال اتفاقات نیجریه، بحرین، عربستان و سایر کشورها مشاهده نشده است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات