۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۹۴۶۱
حجت‌الاسلام ذوالنور تبیین کرد؛

راهبردهای گوناگون آمریکا برای مقابله با جهان اسلام/ وهابیت و شیعه لندنی دو روی سکه خدمت به نظام سلطه هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل ستاد کنکره شهدای روحانی کشور با تأکید بر این که شیعه و سنی باید بر مشترکات خود تکیه کنند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که جریان‌های تکفیری و شیعه لندنی دو روی یک سکه برای اختلاف‌افکنی در جهان اسلام و خدمت به نظام سلطه هستند.
حجت الاسلام ذوالنور حجت الاسلام مجتبي ذوالنور حجت الاسلام ذوالنوري

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نظام سلطه و استکبار جهانی از گذشته راهبردهای متعددی در برخورد با اسلام و کشورهای اسلامی داشته است.

 

راهبردهای مختلف آمریکا برای مقابله با جهان اسلامی

وی افزود: در گذشته راهبرد برخورد تمدن‌ها را در پیش گرفت که جنگ‌های صدساله صلیبی از جمله آن بود؛ در دوران جنگ سرد و مهار دوگانه در منطقه، این رویکرد تا حدی متروک واقع شد، اما با نظریه هانتینگتون برای بار دیگر مسأله برخورد تمدن‌ها مطرح شد.

 

دبیرکل ستاد کنکره شهدای روحانی سراسر کشور تأکید کرد: به دنبال نظریه هانتینگتون، جنگ افغانستان و عراق اتفاق افتاد و بعد از انهدام برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در منهتن نیویورک، جورج بوش از پناهگاه خودش، شروع مجدد جنگ‌های صلیبی را مطرح کرد.

 

وی تصریح کرد: کشتار مردم عراق و افغانستان نتیجه‌ای برای غرب و آمریکا نداشت؛ زیرا آمریکا 2700 میلیارد دلار در عراق هزینه کرد و 12000 نفر کشته داد؛ اما آنچه اتفاق افتاد، یک نسخه از جمهوری اسلامی ایران بود.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور یادآور شد: استکبار جهانی امروز رویکرد خود را تغییر داده و با برخورد درون تمدنی وارد صحنه شده است که با جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی ممکن می‌شود و شاهد هستیم که بسیاری از علما و روشنفکران جهان اسلام از این توطئه شوم دشمن بی‌اطلاع هستند.

 

غرب برای برخورد درون تمدنی از گروه‌های تکفیری در جنگ نیابتی استفاده می‌کند

وی ابراز داشت: غرب برای برخورد درون تمدنی از گروه‌های تند، افراطی و تکفیری به عنوان جنگ نیابتی استفاده می‌کند و فقط برنامه‌ریزی و خط دهی دارد و با خرید سران کشورهای اسلامی و گسیل نیروهای تکفیری و افراطی در جهان اسلام، مسلمان کشی، وحدت شکنی، تخریب و تکفیر راه می‌اندازد.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فاجعه کشتار مردم نیجریه از سوی ایادی استکبار جهانی افزود: از جمله در نیجریه، مسلمانان قتل عام می‌شوند، عربستان با امکانات جهان اسلام، کشور مسلمان یمن را بمباران می‌کند، دولت سرسپرده، موروثی و سلطنتی بحرین، به کشتار مردم مسلمانی دست می‌زند که هیچ توقع غیر عادی ندارند و شعارشان «هر نفر یک رأی» است و حتی اجازه نمی‌دهند که صدای مردم بحرین به گوش جهانیان برسد.

 

وی گفت: امروز خواب مرگ‌آلود، روشنفکران و علمای جهان اسلام را فرا گرفته است؛ اما به برکت مقاومت، حقانیت و پرچمداری جمهوری اسلامی ایران و شخصیت فرهیخته، برجسته و ممتاز رهبر معظم انقلاب و نفوذ ایشان در جهان اسلام، بارقه‌های امیدی را می‌بینیم.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور به آثار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، تأثیراتی را به دنبال دارد و درایت و عنایت ایشان در بیداری جهان اسلام در جلوگیری از اسلام ستیزی و اسلام هراسی، تأثیر واقعی خود را بروز می‌دهد.

 

علما و نخبگان جهان اسلام در جهت بیداری اسلامی و افشای جنایات حکام مرتجع و وابسته روشنگری کنند

وی با اشاره به جنایات آل سعود تصریح کرد: امروز بر همه آگاهان و دلسوزان جهان اسلام واجب است که در جهت بیداری اسلامی، تبیین نیات شوم دشمن در راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی، روشنگری افکار عمومی جهان اسلام به ویژه علما و نخبگان، افشای پشت پرده حکام کشورهای اسلامی و وابستگی آنها به نظام سلطه تأثیرگذار باشند.

 

دبیرکل ستاد کنکره شهدای روحانی سراسر کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع علما و روشنفکران جهان اسلام یادآور شد: با توجه به این که روز میلاد پیامبراکرم(ص)، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان خارجی و بزرگانی از جهان اسلام حضور داشتند؛ رهبری از این فرصت استفاده کردند و مطالب مهمی اظهار کردند.

 

وی تأکید کرد: در کنار بیداری اسلامی باید بر وحدت اسلامی که مورد تأکید امام خمینی(ره) و رهبری است، پافشاری کرد؛ وحدت به این معنا است که بر مشترکات به عنوان میثاق تکیه کرد و از اهانت به مقدسات فرق اسلامی اجتناب کرد که مشترکات مسلمانان، دین اسلام، قرآن کریم، قبله واحد، معادگرایی، آخرت‌گرایی و محبت اهل بیت(ع) است.

 

جریان‌های وهابی و شیعه لندنی دو روی سکه تکفیر هستند

دبیرکل ستاد کنکره شهدای روحانی سراسر کشور افزود: حضرت علی(ع) به عنوان یکی از خلفای اسلامی، صحابه پیامبراکرم(ص) و از خاندان حضرت هستند و همچنین روایاتی که در کتب اهل سنت راجع به امیرمؤمنان علی(ع) ٱمده است که همه این موارد جزء مشترکات مسلمانان محسوب می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جریان‌های تکفیری و چه شیعه لندنی دو روی یک سکه برای اختلاف‌افکنی در جهان اسلام و خدمت به نظام سلطه هستند؛ بنابراین شیعه و سنی باید از کارهای افراطی و اهانت به مقدسات یکدیگر اجتناب کرده و بر مشترکاتشان تأکید کنند./908/ت302/ج1

ارسال نظرات