۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۵۴۵
درپی انفجار تعدادی از مساجد استان بابل؛

معاون رییس پارلمان عراق خواستار شناسایی سریع عوامل بمب‎گذاری مساجد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق ضمن محکوم کردن انفجار تعدادی از مساجد اهل سنت استان بابل خواستار شناسایی سریع عوامل بمب گذاری این مساجد شد.
همام حمودي، معاون رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق امروز در پیامی حمله جریان‎های تروریستی و انفجار تعدادی از مساجد اهل تسنن در استان بابل این کشور را محکوم کرد.


معاون رییس پارلمان عراق از وزارت کشور خواست که مسؤولیت خود را در مقابل کشف هر چه سریعتر عاملان این اقدام انجام دهد.


وی همچنین به افزایش آمار قتل و دزدی در استان بغداد واکنش نشان داد و تاکید کرد که وزارت کشور باید عاملان ناآرامی در بغداد را شناسایی کند و مانع از تکرار چنین اعمال شنیعی شود.


حجت الاسلام حمودی افزود: جریان تروریستی داعش امروز دشمن مشترک ملت عراق است بنابراین مردم این کشور باید در مقابل این دشمن برابر با یکدیگر متحد شوند و به مبارزه با آن بپردازند.


وی تصریح کرد: وحدت رمز پیروزی‎های اخیر رزمندگان در برخی از مناطق اشغالی از سوی جریان تروریستی و پاک سازی اراضی عراق از داعش بود. مجاهدان با خون خود در مقابل تروریسم وحدت ایجاد کردند و در نتیجه به پیروزی رسیدند.


معاون رییس پارلمان عراق انفجار و بمب گذاری در مناطق مختلف عراق فقط موجب عقب افتادگی و شعله ور شدن آتش فتنه طائفه‎ای در این کشور می شود.


گفتنی است که منابع امنیتی در استان بابل عراق اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس بمب‌هایی را در مساجد عمار بن یاسر در محله البکرلی، مسجد الفتح در روستای سنجار و مسجد دیگری را در منطقه الاسکندریه در استان بابل را روز گذشته منفجر کردند که موجب تخریب بخش‌هایی از این مساجد شد اما تلفات جانی به دنبال نداشت.


در همین راستا وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به مساجد اهل تسنن در استان بابل همزمان با حمله‎های کوبنده ارتش به داعش تلاش ناامید کننده‌ای برای تحریک و احیای تنش‌های طایفه‌ای در سایه حوادث منطقه است.
/994/ب902/د

ارسال نظرات