۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۹۶۵۶
آیت‌الله نوری همدانی:

داعش و آل سعود طاغوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: جریان‌هایی همچون داعش و سعودی طاغوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند؛ مردم را از انتخاب مسیر صحیح وا می‌دارند، پول نفت را صرف دشمنی با جریان حق کرده و فرهنگ باطل تکفیر را بناگذاری می‌کنند.

آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار اعضای هسته گزینش استان قم، اظهار داشت: گزینش مسأله‌ای مهم و یکی از امتیازات انسان‌ها است.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: خداوند متعال حیوانات را به گونه‌ای آفریده که مبهور غریضه بوده و بر اساس همان، زندگی خود را ادامه می‌دهند؛ بر اساس این غریضه، دوست و دشمن را تشخیص می‌دهند و مواد غذایی خود را فراهم می‌کنند و این در طول قرون و اعصار به یک گونه بوده است.

 

وی ادامه داد: حضرت حق متعال به انسان اختیار اهدا کرده است تا بر اساس آن، راه صحیح را پیدا کرده و انتخاب کند؛ خداوند هم برای انتخاب راه صحیح از سوی انسان‌ها، نشانه‌ها و رسولانی را قرار داده تا راه حق و باطل، از یکدیگر سوا شوند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: انتخاب و گزینش موهبتی است که خداوند متعال برای انسان‌ها قرار داده است؛ از این رو در قرآن کریم آمده است که هیچ امتی نبوده مگر این‌که خدای رحمان برای آنان رسول و هادی قرار داده است.

 

وی با بیان این‌که نخستین گام زندگی انسان‌ها، شناخت طاغوت و راه حق است، افزود: در هشت جای قرآن کریم کلمه طاغوت در برابر خدا ذکر شده که این نشان می‌دهد، طاغوت همواره در برابر مسیر الهی قرار دارد و مانع انتخاب مسیر صحیح از سوی انسان‌ها می‌شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اقسام طاغوت در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: طاغوت سیاسی توسط کسانی صورت می‌گیرد که در برابر راه خدا، راه دیگری مطابق با هوس خودشان بر انسان‌ها تحمیل می‌کنند.

 

وی یادآور شد: همان‌طور که فرعون و نمرود طاغوت سیاسی بودند و مسیر صحیح را بر انسان‌ها مسدود می‌کردند، قارون هم طاغوت اقتصادی بود تا ثروت‌ها را منحصر در افراد معدودی کند که با خداوند رحمان دشمنی دارند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: فرهنگ‌هایی که کار مستکبران و ظالمان را توجیه می‌کند، همان طاغوت در عرصه فرهنگ هستند.

 

وی گفت: جریان‌هایی همچون داعش و سعودی طاغوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند؛ مردم را از انتخاب مسیر صحیح وا می‌دارند، پول نفت را صرف دشمنی با جریان حق کرده و فرهنگ باطل تکفیر را بناگذاری می‌کنند.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ یکی از معیارهای انتخاب و گزینش باید بر اساس تقوای انسان‌ها باشد؛ همچنین در گزینش نیز باید تقوا را رعایت کرد و افراد نالایق را برای امری گزینش نکرد.

 

وی عنوان کرد: هنگام عوض شدن دولت‌ها، معمولا اکثر افراد کابینه و مسؤولان دولتی تعویض می‌شوند در حالی که بسیاری از آنان، هم شایستگی‌های لازم را داشته و هنگام گزینش، بی جهت کنار گذاشته شده اند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت تقوا در عرصه‌های زندگی، تأکید کرد:‌ تقوا به قدری دارای اهمیت است که امر به آن در دو خطبه نماز جمعه واجب است؛ همچنین از دیگر معیارهای مهم گزینش، صداقت و امانت هستند که باید هر دو  را مورد توجه قرار داد./997/پ202/ج1

ارسال نظرات