۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۹۶۶۰
امام جمعه اهرم:

عربستان به دنبال جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهرم با بیان این‌که کشور عربستان به دنبال جلوگیری و گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، گفت: معتقد هستیم رژیم آل سعود با این سیاست های غلط خود کم کم به پایان عمرخودش نزدیک می شود.
راستگو

حجت الاسلام عیسی راستگو امام جمعه اهرم در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با محکوم کردن اقدام پلید آل سعود در اعدام شیخ نمر درباره اهداف و برنامه های اصلی دولت دیکتاتور عربستان، گفت: کشور عربستان خواستار جلوگیری و گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر تحلیل ها بر این است که عربستان به دست و پا افتاده و می خواهد با اعدام و شهادت شیخ نمر عنوان کند که کشورش از قدرت سیاسی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: ما معتقد هستیم رژیم آل سعود با این سیاست های غلط خود کم کم به پایان عمرخودش نزدیک می شود.

 

امام جمعه اهرم یادآور شد: عربستان در بحث یمن و حمایت های مالی و سیاسی از گروه تروریستی داعش و اعدام و شهادت شیخ نمر می خواهد ادعا کند که هنوز از قدرت برخوردار است این در حالی است که با خون شیخ نمر و سایر شهدای عزیزی که در راه دفاع از آزادی خواهی به شهادت رسیدند اثر خود را خواهد گذاشت.

 

وی در قبال جنایات متعدد و سلسله وار سعودی ها همچنین ظلم و جنایاتی که علیه شیعیان این کشور روا داشته می شود خاطرنشان کرد: توقع براین بود که سران کشورهای اسلامی یا اتحادیه کشورهای اسلامی روزی که شیخ نمر بازداشت و بحث اعدامش مطرح شد اعتراض خودشان را اعلام می کردند.

 

حجت الاسلام راستگو بیان داشت: باید همدلی و وحدت بین همه فرق و مذاهب اسلامی و علمای اسلامی حاصل می شد تا از این اتفاق جلوگیری به عمل می آمد و اگر این همدلی و وحدت بین علمای اسلام وجود داشت این اتفاق تلخ رخ نمی داد.

 

امام جمعه اهرم درباره اقدامات عملی مسلمانان و جهان اسلام علیه آل سعود، گفت: توقع و درخواست مردم ایران این است که در روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان تجدید نظر صورت گیرد و از همه دولت ها و کشورهای اسلامی که ادعا می کنند اسلامی هستند نیز انتظار می رود در این روابطی که با دولت عربستان دارند تجدید نظر کنند./833/303/ب1

ارسال نظرات