۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۸۲۹
فانی:

سیزده میلیون دانش آموز در کشور تحصیل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به تحصیل سیزده میلیون دانش آموز در مدارس کشور گفت: عدالت نسبی از نظر کمی در آموزش و پرورش ایجاد شده است.
فاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه در حال حاضر سیزده میلیون دانش آموز در کشور در حال تحصیل هستند اظهار کرد: بیش از 105 هزار مدرسه با فعالیت نزدیک به یک میلیون معلم در 750 منطقه آموزشی فعال هستند.
 
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر توسعه کمی بسیار خوبی در وزارت آموزش و پرورش مشاهده شده است بیان کرد: در کشور هیچ دانش آموز ابتدایی پیدا نمی‌شود که به دلیل کمبود مدرسه ترک تحصیل کرده باشد و به جرأت می‌توان گفت از نظر کمی عدالت نسبی در آموزش و پرورش ایجاد شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور در سال 92 در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نقشه راه اجرای این سند که مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است در سال 93 به تصویب رسیده است و ما در برنامه ششم توسعه نیز برنامه‌های اجرایی این سند را گنجانده‌ایم.
 
وی با اشاره به ارتباط خوب و تأثیرگذار آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه یادآور شد: دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه اقدامات خوبی در راستای توسعه معارف دینی و نماز جماعت در مدارس کشور انجام داده‌اند.
 
فانی با بیان اینکه امروز بیش از 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه‌روزی استقرار یافته‌اند گفت: بیش از 99 درصد دانش آموزان ابتدایی، 94 درصد در مقطع متوسطه اول (راهنمایی سابق) و 82 درصد در مقطع متوسط دوم (دبیرستان قدیم) در کلاس‌های درس حاضر هستند./858/پ202/ج1
ارسال نظرات