۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۸۵۵
در مراسمی با حضور مسؤولان شهرستان اراک؛

از کتاب (و خدا بود و دیگر هیچ نبود...) رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب (و خدا بود و دیگر هیچ نبود...) اولین اثر محمد نیلچی از اهالی قلم بسیج و نویسندگان جوان استان مرکزی در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس با حضورجمعی از مسؤولان فرهنگی شهرستان اراک رونمایی شد.
از کتاب ( و خدا بود و ديگر هيچ نبود...) از آثار محمد نيلچي رونمايي شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، کتاب (و خدا بود و دیگر هیچ نبود...) اولین اثر محمد نیلچی از اهالی قلم بسیج و نویسندگان جوان استان مرکزی در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس به شمار می رود، وی متولد 1356 و ساکن شهرستان اراک بوده و دانش آموخته سه رشته مدیریت امور فرهنگی، علوم سیاسی و همچنین حسابداری است.

 

نیلچی نوشتن مقالات کوتاه و انجام پروژه های تحقیقاتی در موضوعات اجتماعی و عقیدتی سیاسی آغاز کرد، همچنین او از فعالان و علاقه مندان جدی حضور در مسابقات تفسیر قرآن کریم و علوم دینی به شمار می رود و هم اکنون با کسب بیش از یکصد رتبه و تقدیر نامه از مسابقات و جشنواره های مختلف هنری به عنوان یکی از جوانان و کارمندان  نخبه قرآنی و فرهنگی در سطح استان مرکزی و کشور مطرح است، همچنین این کتاب با موضوع بازنویسی خاطرات 114 سردار شهید استان مرکزی و کشور در 230 صفحه به تالیف رسیده است.

 

نیلچی در رابطه با کتاب (و خدا بود و دیگر هیچ نبود...) در حاشیه  مراسم رونمایی از چاپ سوم این کتاب که به همت نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی و باحضور جمعی از کارشناسان و مدیران فرهنگی و همچنین منتخبی از خانواده های شاهد شهرستان اراک برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب حاصل جمع آوری، گزینش تلخیص و ویراستاری سلسله خاطرات، گزارشها و کلیه مطالبی است که در ده سال گذشته در یکی از جراید وزین و ارزشی ایران اسلامی یعنی هفته نامه یالثارات الحسین(ع) در زمینه معرفی سیره زندگی و سخنان سرداران شهید سال های دفاع مقدس (جنگ تحمیلی هشت ساله) به زیور طبع آراسته شده است.

 

نیلچی اظهار داشت: این سلسله مطلب ارزشمند که هم اکنون نیز عمدتا در صفحه ای با نام یاد یاران در نشریه مذکور به چاپ می رسد به زعم اینجانب که افتخارتحقیق، تنظیم و ویراستاری مجدد این یادگاران گرانقدر شهداء انقلاب اسلامی را بر عهده داشته ام، بارها و بارها ارزش مطالعه دقیق و مداقه را داشته و خواهد داشت.

 

وی گفت: اصولا در این دوران پرالتهاب آخر الزمانی که بنابر نظر تعدادی از علماء و کارشناسان دینی، عصر ظهور خوانده می شود و در این روزگاری که میهن اسلامی ما آماج هجمه های مختلف فرهنگی و اعتقادی از سوی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی قرار دارد و در این شکاف عمیقی که میان نسلهای اول، دوم و سوم انقلاب مشاهده می شود؛ یکی از راهکارهای مهم و تاثیر گذار در حوزه آموزش و ارشاد اقشار مختلف جامعه، خصوصا نسل جوان و نوجوان، استفاده بهینه از پتانسیل های نامحدود و بی نظیر وقایع درخشان مقاومت جانانه رزمندگان و سرداران دفاع مقدس، و تشریح رشادت ها و فداکاری های این راست قامتان تاریخ بشریت در رویارویی با ابر قدرت هایی غرب و شرق است.

 

نیلچی افزود: رادمردانی که با کمترین اشاره امامشان، روح الله الموسوی الخمینی(ره) و با الگو گرفتن از سرور و سالار شهیدان؛ امام حسین (ع) خانه و کاشانه و سرمایه های این دنیای فانی را به اهلش واگذار کردند و با نثار خون خود، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: تولد، کودکی و نوجوانی، ازدواج و زندگی خانوادگی، آرزوی شهادت، ایثار و... از جمله نام هایی هستند که برای فصول دهگانه این کتاب در نظر گرفته شده است و خوانندگان گرامی از زبان خانواده و یا همرزمان سرداران شهید به تفکیک و به تدریج با سیره و سلوک عارفانه و عاشقانه این ستارگان آسمانی گمنامی آشنا خواهند شد./842/202/ب3

 

ارسال نظرات