۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۹۷۴

مبارزه دانشجویان مسلمان آمریکا با اسلام هراسی

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان مسلمان آمریکا با حضور در تظاهرات ضد نژادپرستی، با اسلام هراسی و اسلام ستیزی مبارزه می‌کنند.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان مسلمان آمریکا برای مبارزه با اسلام هراسی به طور فزاینده ای به جنبش های حمایت از حقوق سیاهپوستان و نیز حمایت از فضای بی تنش در دانشگاه ها می پیوندند.

 

مهدی بن عاید دانشجوی مسلمان دانشگاه میسوری در این رابطه گفت: پیوستن دانشجویان مسلمان به جنبشهای آزادی خواه رایج در آمریکا به معنای تقلید از آنان نیست بلکه نشان می دهد که در راه مبارزه برای اعتقادات نباید از چیزی ترسید.

 

به گفته کریستین ساینس مانیتور، گرچه هنوز نمی توان مبارزه دانشجویان مسلمانان آمریکا با اسلام هراسی را جنبشی ملی نامید اما این دانشجویان در سراسر آمریکا به جنبش های اقلیت و آزادی خواه می پیوندند و با نژادپرستی در دانشگاه های کشور مبارزه می کنند.

 

کریسیتین ساینس مانیتور می افزاید: به نظر می رسد تا به حال وقتی موضوع اسلام هراسی به میان آمده است، دانشجویان مسلمان آموزش و پرورش و نیز تظاهرات سراسری برای برکناری اساتید یا مسوولان دانشگاه را ترجیح داده اند.

 

اما با این حال به گفته حاتم بوزین استاد گروه مطالعات اقوام و خاور نزدیک دانشگاه برکلی کالیفرنیا، تظاهرات در حمایت از اسلام بیشتر به ائتلافی نزدیک می شود که در آن جنبش های حمایت از سیاهپوستان و نیز حمایت از حقوق پناهجویان حضور دارند.

 

این استاد مسلمان دانشگاه برکلی افزود: از این منظر، اسلام هراسی به یکی از مواردی تبدیل می شود که در این ائتلاف با آن مبارزه می شود./847/ب904/د

ارسال نظرات