۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۹۹۸۳
آیت الله مجتهد شبستری:

رد صلاحیت ناصالحان بخشی از حق الناس است/ آل سعود خود را آماده پیامدهای اعدام شیخ نمر کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به اعدام شیخ نمر، گفت: اعدام شیخ نمر اعتراض جهانی به ویژه مردم عربستان را به دنبال داشت، اعدام آیت الله نمر طومار آل سعود در هم خواهد پیچید.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان این‌که رهبانیت در دین اسلام جایی ندارد، اظهار داشت: اسلام دینی کامل و جامع است.


وی دین اسلام را دینی فردی و اجتماعی عنوان و تأکید کرد: دین اسلام بشریت را به فطرت پاک الهی خود دعوت می کند و برنامه زندگی انسان در بعد دینی و اجتماعی را برای بشریت ارائه داده است، اسلام دینی برای سعادت انسان ها است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قیام خونین مردم قم در اعتراض به انتشار مقاله توهین آمیز به مرجعیت شیعه امام خمینی(ره)، گفت: حرکت مردم قم و بزرگداشت شهدای قیام قم در 29 بهمن تبریز عامل به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی شد.


وی ادامه داد: این حرکت مردم کشور و آذربایجان نشان داد که ملت ایران و مردم آذربایجان در دفاع از دین و شریعت و مبارزه با استبداد و استکبار همیشه در صحنه هستند و تا پای جان بر آرمان های خود خواهند ایستاد.


امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط آل سعود، ابراز داشت: آل سعود با اعدام این عالم مجاهد تلاش دارد بر ناکامی خود در سوریه و یمن سرپوش گذارد و افکار عمومی جهان و منطقه را به مسائل دیگری متوجه کند.


وی اعدام آیت الله شیخ باقر النمر را به جهت ترس آل سعود از روشنگری های این عالم مجاهد دانست و تصریح کرد: آل سعود برای ایجاد رعب و وحشت برای مقابله با حرکات اعتراضی مردم و روشنگری این عالم مجاهد وی را اعدام کرد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که رژیم سعودی برای اهداف استکباری ملت یمن را موشک باران می کند، گفت: رژیم سعودی سرمایه مردم عربستان را در جنگ با یمن و کشتار مردم یمن به کار می برد و از در آمد نفت برای کشتار مسلیمن اقدام می کند.


آیت الله شبستری اعراب حامی عربستان در جنایات علیه مسلمانان را نوکران دست نشانده و خریده شده با دلار دانست و ادامه داد: اعدام شیخ نمر را می توان تحت برنامه تفرقه مذهبی آمریکا به دست عربستان سعودی دانست، آمریکا به دنبال اختلاف مذهبی در منطقه است.


وی نتایج اعدام شیخ نمر را برای عربستان ناگوار و سخت توصیف کرد و گفت: آل سعود به پیامد های اعدام عالم مجاهد، شیخ نمر دچار خواهد شد، رژیم منحوس سعودی به روزگار صدام ملعون و پهلوی دچار خواهد شد و از میان خواهد رفت.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروز فریاد مرگ بر آل سعود در جهان به ویژه خود عربستان شنیده می شود، گفت: این اقدام ابتدای اضمحلال و نابودی آل سعود است.


وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، افزود: مردم با تأسی به ارزش ها و آموزه های دینی از ایجاد اختلاف و دو قطبی در کشور جلوگیری کنند، مبادا انتخابات سبب تشتت در کشور شود.


امام جمعه تبریز حضور حداکثری در انتخابات را عامل اقتدار و ثبات نظام توصیف کرد و ابراز داشت: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق های رأی بار دیگر دست رد بر افکار استکباری خواهند زد و در ثبات نظام نقش ایفا خواهند کرد.


وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص حق الناس بودن انتخابات و صلاحیت ها، ادامه داد: رهبری بر لزوم تیزبینی در همه مراحل از تایید صلاحیت ها تا شمارش آراء تاکید کردند، لازم است در تمامی مراحل حق الناس رعایت گردد.


نماینده خبرگان رهبری بر لزوم دقت و مراقبت در تایید صلاحیت داوطلبان صالح و رد صلاحیت داوطلب
ان ناصالح و فاقد شرایط قانونی، تصریح کرد: تذکر رهبر انقلاب در خصوص دقت برای مقابله با نفوذ دشمن حائز اهمیت و برای همگان تکلیف آور است، از این رو مسأله تأیید صلاحیت ها باید مورد توجه باشد.

 

وی با بیان این‌که اطمینان داریم مردم آذربایجان با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب آگاهانه نمایندگان اصلح به وظیفه ملی و دینی خود با جان و دل عمل خواهند کرد، گفت: مردم آذربایجان بار دیگر حضور خود در عرصه های انقلابی را نشان خواهند داد./854/پ202/ج

ارسال نظرات