۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۹۹۸۷
آیت الله قبلان:

اعدام شیخ نمر مغایر قانون و شرع بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد که نباید استبداد و خود رأیی در محاکم قضایی راه یابد.
آيت‌الله قبلان

 

به گزارش خرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت، محاکم قضایی را محلی برای اجرای عدالت دانست و گفت: پس از محاکمه ظالمانه شهید شیخ نمر، محاکم قضایی در عربستان سعودی از مسیر عدالت خارج شدند.

 

وی افزود: شهید شیخ نمر عالمی بود که از طریق مسالمت آمیز اعتراض خود را به گوش مقامات سعودی می رساند و اجرا شدن حکم ظالمانه اعدام در حق این شهید مظلوم اقدامی مجرمانه و خارج از قانون و شرع مقدس بود.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: محاکم قضایی نباید تابع سلطنت حاکم در کشور باشند، بلکه احکام قضایی را بر اساس قانون و شرع صادر کنند. محاکم قضایی باید یک نهاد مستقل باشند که فارغ از جریانات سیاسی رفتار کنند.

 

آیت الله قبلان تصریح کرد: خودرأیی و استبداد در دادگاه نباید جایی داشته باشد و حضور نمایندگانی از مذاهب مختلف اسلامی در دادگاه ها می تواند زمینه ساز تجلی عدالت در این مرکز قضایی شود.

 

نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان خاطر نشان کرد: شهید شیخ نمر انسان بی گناهی بود که در دادگاه ناعادلانه حکم یک انسان گناهکار در حق وی اجرا شد. ما اجرای این حکم را مجرمانه دانسته و آن را غیر شرعی و غیر قانونی می دانیم و خواستار محاکمه تمام کسانی هستیم که در اعدام این عالم مجاهد دست داشته اند./1321/ب902/د

ارسال نظرات