۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۹۹۹۰
آیت‌الله طباطبایی‌‌نژاد:

مراقب نفوذی ها در انتخابات باشیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه گفت: باید توجه داشت که نباید نفوذی را بر سر کار بفرستیم، بقیه نهادها همچون شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی به قدر خود مردم نمی‌توانند دقت کنند، خود مردم باید دقت کنند که به بهترین فرد رأی دهند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با محکوم کردن اعدام شیخ باقر النمر، گفت: کار آل‌سعود در کشتن این عالم مجاهد کار تازه و عجیبی نبود، این رژیم منحوس هر روز دارد از این دست جنایت‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: آل‌سعود در کشورهای مختلف مسلمان به نام اسلام خنجر می‌زنند، آل‌سعود است که نیابتا از طرف آمریکا و اسرائیل و دشمنان اسلام در کشورهای مسلمان همچون سوریه، بحرین و یمن می‌جنگد، حتی مردم کشور خودش را نیز سرکوب می‌کند، امیدواریم ریشه این خاندان پلید هر چه زودتر برداشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بزرگداشت روز 19 دی‌ماه سالروز قیام خونین مردم قم، ادامه داد: قیام مردم قم به تبع حوزه علمیه بود، این قیام به دلیل چاپ مقاله اهانت‌آمیز به امام(ره) در روزنامه اطلاعات بود، بزرگان و طلاب متوجه چنین توهینی شدند و فهمیدند این مقدمه کارهای بالاتری است و به همین دلیل دست به تظاهرات زدند.

وی گفت: رژیم شاهنشاهی مردم را در روز 19 دی‌ماه به خاک و خون کشاند، این شهادت مقدمه‌ای شد برای برگزاری چهلم‌ها در سایر شهرها همچون تبریز و یزد و همین برگزاری چهلم‌ها بود که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود سالروز شهادت شهید سرلشکر حاج احمدکاظمی و 10 نفر از فرماندهان را در سانحه سقوط هواپیما گرامیداشت و همچنین سالگرد شهادت شهید احمدی روشن را نیز پاس داشت.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب این دیدار را مغتنم و دارای درس‌های فراوانی دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نماز جمعه قرارگاه بصیرت و ولایت است، قرارگاه از نظر معنایی یک اصطلاح در جنگ است که اکنون در جنگ فرهنگی نیز استفاده می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید به وسیله نماز جمعه‌ها در برابر دشمن ایستاد، به ویژه این که صحبت دیگر رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ بود، دشمن اکنون مترصد آن است که بر روی مسؤولان نفوذ کند و برای این کار نیز مبلغ و پول هزینه کرده است.

وی با بیان این که دشمن به دنبال تغییر و از بین بردن فرهنگ دینی مردم است، ابراز کرد: باید مردم را آشنا با کتاب و کتابخوانی کرد و راه‌هایی را که دشمن برای نفوذ اختیار کرده باید شناخت و با آن مقابله کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره انتخابات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات یک نعمت است و این نعمتی است که امام(ره) برای ما آورد، برخی در زمان امام(ره) می‌گفتند که ما چه نیازی به انتخابات داریم، اما امام خمینی(ره) با هوشیاری تأکید بر برگزاری انتخابات داشتند.

وی گفت: انتخابات برکات بسیار زیادی دارد، ما تأثیر انتخابات را در جهان می‌بینیم، وقتی مردم خودشان دولتمردان و نمایندگان را انتخاب می‌کنند احساس مشارکت در حکومت را می‌کنند و این احساس را دارند که اداره حکومت در دست خودشان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ایشان درباره حق‌الناس تأکید بسیاری کردند و تأکید کردند که این حق‌الناس باید رعایت شود البته حق‌الناس در همه بخش‌های انتخابات باید رعایت شود و محدود به موضوع خاصی نیست.

همواره باید مراقب فتنه‌گری‌های دشمن بود

وی گفت: برخی می‌گویند که حتما در این انتخابات چیزی پیش می‌آید، این حرف اشتباه است، این طور افراد به دنبال دلواپس کردن مردم هستند و عوامل اجرایی انتخابات باید نهایت تلاش خود را بکنند که هیچ حقی از مردم ضایع نشود و فرد ناشایست نیز جزو منتخب شدگان نباشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به فتنه 88 و انتخابات ریاست جمهوری در آن سال ابراز کرد: در دنیا بهترین انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، در آن سال 40 میلیون جمعیت پای صندوق‌های رأی آمدند اما برخی می‌گویند که چرا نگفتیم همه رأی‌ها باطل است، غرضشان این بود،‌ رهبر انقلاب فرمودند اینان قصد عوض کردن جامعه را داشتند.

وی با بیان این که همواره باید احتمال فتنه‌گری داد، ابراز کرد: برخی از احتمال وقوع فتنه سخت‌تری نسبت به فتنه 88 خبر داده‌اند که این سخن اشتباه است، البته باید همواره احتمال فتنه‌گری را داد، باید همراه و مواظب یکدیگر باشیم و در کمال آزادی و بدون دعوا و منازعه به هر کسی که خواستیم رأی بدهیم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: البته باید توجه داشت که نباید نفوذی را بر سر کار بفرستیم، بقیه نهادها همچون شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی به قدر خود مردم نمی‌توانند دقت کنند، خود مردم باید دقت کنند که به بهترین فرد رأی دهند که اگر این کار را نکنند، آنان نیز اشتباه کرده‌اند./914/پ201/ج

 

ارسال نظرات