۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۰۱۰

نخست وزیر اسلواکی بر مقابله با مهاجران مسلمان تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ تارنمای رادیو آلمان به نقل از نخست وزیر اسلواکی نوشت، 'این کشور با مهاجرت از کشورهای مسلمان مبارزه خواهد کرد' تا به گفته او 'از حملاتی مشابه تیراندازیهای پاریس و دست درازی به زنان آلمانی پیش گیری کند'.
نخست وزير اسلواکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تارنمای رادیو آلمان گفت: رابرت فیکو نخست وزیر اسلواکی به خبرنگاران گفت 'نمی خواهیم اتفاقی مشابه آنچه که در آلمان رخ داد در اسلواکی به وقوع بپیوندد. نباید بگذاریم زنان کشورمان در مکانهای عمومی آزار ببینند.'


بر اساس گزارشهای رسانه های آلمانی، مسوولان شهر کلن خبر دادند که برخی از متعدیان شب سال نو میلادی شناسایی شده اند که سوری های متقاضی پناهندگی در میان آنها هستند.


نخست وزیر اسلواکی گفت که در پی این حملات، براتیسلاوا 'هرگز به میل خود تصمیمی نمی گیرد که به شکل گیری یک جامعه یکپارچه مسلمان در اسلواکی منجر شود.'


وی افزود: چند فرهنگی یک افسانه است. زمانی که به مهاجران اجازه ورود می دهید چنین مشکلاتی نیز پیش خواهد آمد.


اسلواکی کشوری مسیحی کاتولیک است که 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون تقریباً هیچ مهاجری را نپذیرفته است. این کشور در سال 2015 تنها 169 درخواست پناهندگی را پذیرش کرد.


برنامه سهمیه اجباری کمیسیون اروپا برای تقسیم 120 هزار متقاضی پناهندگی بین 28 کشور اتحادیه اروپا اسلواکی را ملزم می دارد تا 802 مهاجر را بپذیرد. دولت فیکو علیه برنامه کمیسیون اروپا طرح دعوا کرده است.


مجارستان و لهستان نیز دیدگاه هایی مشابه اسلواکی دارند. دولت مجارستان همانند اسلواکی در برابر سهمیه الزامی طرح دعوا کرده و ویکتور اوربان نخست وزیر آن کشور بارها مدعی شده که سیل پناهجویان ریشه های مسیحی قاره اروپا را ریشه کن خواهد کرد.


دولت جدید محافظه کار لهستان نیز در حمایت از متوقف ساختن موج مهاجرت اعلام کرده که نباید اشتباه های سایر کشور های اروپایی را تکرار کرد. ورشو با این حال خود را ملزم می داند که سهمیه 7 هزار مهاجری را که دولت پیشین لهستان تقبل کرده است، رعایت کند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات