۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۰۰۵۴
امام جمعه نجف:

اعدام شیخ نمر اقدامی جنون آمیز بود/ رویکرد آل‎سعود مغایر آموزه‎های اسلام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف با تأکید بر اینکه اعدام شیخ نمر یک اقدام جنون آمیز از سوی دولت عربستان به شمار می‎آید، رویکرد آل‎سعود را کاملا مغایر آموزه‎های دین مبین اسلام توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، اعدام آیت الله شیخ باقر النمر را محکوم کرد و گفت: اعدام شیخ نمر اقدامی جنون آمیز بوده و موجب سرنگونی حکومت آل‎سعود می شود.


وی این جنایت را به دور از قانون‎های بین المللی و انسانی دانست وافزود: جهان اسلام از اعدام شیخ نمر مبهوت شد. این شیخ شهید قهرمان و الگوی مجاهدان و علمای دین است.


خطیب جمعه نجف به عوامل اعدام شیخ نمر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این عالم خواستار آزادی دینی و سیاسی بود و به همین سبب صدای خود را برای تغییر سیاسی در حجاز بلند کرد، اما حکومت آل‎سعود توان شنیدن صدای حق شیخ نمر را نداشت و او را اعدام کرد.


وی حکومت آل‎سعود را منبع شرارت دانست و ادامه داد: اعدام شیخ نمر یک مساله داخلی و فقط مربوط به عربستان نیست بلکه یک مساله کاملا دینی و انسانی است. حکومت آل‎سعود به دلیل ظلم، ستم و دشمنی با خداوند به زودی سرنگون خواهد شد.


حجت الاسلام قبانچی حکومت آل‎سعود را بی دین توصیف کرد و گفت: همه مبانی و افکار حکومت آل‎سعود بر خلاف همه مذاهب اسلامی است.


وی در بخش دیگر به انفجار تعدادی از مساجد اهل سنت در استان بابل اشاره کرد و اظهار داشت: انفجار مساجد بابل با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان و اهل سنت صورت گرفته است. دولتمردان باید هر چه سریعتر عوامل این اقدام را شناسایی و بازداشت کند.


خطیب جمعه نجف ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس ارتش عراق، تصریح کرد: نیروهای امنیتی این روزها پس از آزادسازی شهر الرمادی توانایی آزاد کردن کامل موصل را دارند. مجاهدان باید مراقب حیله و نیرگ دشمنان باشند زیرا هر قطر خونی که از رزمندگان در این راه ریخته شود زیان بسیار بزرگی به همراه دارد.


وی سالروز رحلت حضرت آیت الله سید محسن حکیم را تسلیت گفت و افزود: نامه حضرت آیت الله حکیم به جمال عبدالناصر، در رابطه با اعدام سید قطب، اعطا زکات به مجاهدان فلسطینی، فتوای تحریم کشتار کردها بخشی از اقدام‎های این مرجع بزرگ بود./994/ب902/د

ارسال نظرات