۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۰۶۷
حجت الاسلام مصلحی:

عده ای با مطرح کردن «شورای رهبری» به دنبال تغییر ساختار هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق اطلاعات نسبت به برنامه ریزی های دشمن برای انتخابات آینده هشدار داد و گفت: یکی مباحث جدی در مجلس خبرگان این است که عده ای به دنبال این هستند که افرادی را که دچار افکار منحرف در مباحث دینی و دارای التقاط فکری هستند را وارد مجلس خبرگان کنند.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي حجت‌الاسلام حيدر مصلحي يادواره سرداران و يک‌هزار و 700 شهيد کاشان

به گزارش خبرنگار، خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، جمعه شب در یادواره سرداران و یک‌هزار و 700 شهید کاشان و مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن در مجموعه ورزشی شهدای بسیج کاشان، از این یادواره در راستای عند ربهم یرزقون نام برد و افزود: اگر خدا در قرآن بحث احیا را برای شهدا مطرح می کند و می فرماید، ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتی بل احیا،  این احیا برای این است که هر کسی از دنیا می رود در عالم برزخ روح او زنده است، اما  این احیا که درمورد شهدا گفته می شود برای این است که نزد خدا روزی می خورند.

 

وی با تأکید بر این که هیچ شکی نیست که شهدا جامعه را مدیریت می کنند، گفت: شهدا در ابعاد مختلف اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و تربیتی و حتی تربیت خانواده شان کار مدیریتی می کنند و این احیا بودن و زنده بودن ، تنها یک احیای زندگی مانند زندگی های ما نیست بلکه یک زنده بودن مدیریتی است و زنده بودنی است که در ابعاد مختلف مسیری که جان و هستی خودش برای آن گذاشت دارد مدیریت می کند.

 

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به یک نمونه از این مدیریت گفت: مدیریت اباعبدالله الحسین طی 1400 سال برای اثبات مسیر خود بر جوامع بشری در این مسیر قرار دارد که یک نمونه آن اربعین امسال است که 7 میلیون جمعیت پیاده به زیارت امام حسین رفتند.

 

به گفته وی، استکبارجهانی همه توان خود را در سیستم دیکتاتوری رسانه ای در اختیارش به کار گرفت تا اجازه ندهد این حرکت منعکس شود اما موفق نشد و اربعین تأثیرگذاری خودش را داشت که کربلا و این همه جمعیت پیاده برای چیست.

 

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که این حرکت پیاده روی اربعین همان مقوله مدیریت شهدا است گفت: شهدا حتی بچه ها خود را در مباحث تربیتی مدیریت می کنند.  

 

اگر ملت ایران راه امام را گم کند سیلی خواهد خورد

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر بحث جدی نفوذ، از نفوذ به عنوان یکی از راه های تحریف امام و گفتمان امام نام برد و افزود: هشدار14 خرداد رهبر معظم انقلاب هشداری بزرگ و تکان دهنده ای است که طی زعامت معظم له چنین هشداری وجود نداشته است.

 

حجت الاسلام مصلحی یاد آورشد: ایشان در این جمله خود می فرماید، اگر ملت ایران راه امام را گم کند، یا نسبت به راه امام غفلت کند و یا عمدا راه امام را کنار بگذارد،  ملت ایران سیلی خواهد خورد.

 

به گفته وی، رهبرمعظم انقلاب زمانی این هشدار را می دهد که خودش در جایگاه ولی فقیه است.

 

وی با اشاره به این که کدام نسل راه را گم می کند افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب، نسلی که امام و زندگی امام و منش و روش امام را ندیده است، اگر از این نسل مراقبت نشود راه را گم می کند.

 

به گفته وی دشمن امروز برای نسل سوم و چهارم طراحی کرده است و متأسفانه در داخل کشور عده ای با این طراحی، دشمن دارند همراهی می کنند تا گم کردن راه امام محقق شود.

 

وزیر سابق اطلاعات یاد آورشد: امروز یک عده در کشور پشت سر هم از امام خاطره نقل می کنند و قصد دارند بحث استکبار ستیزی مقابله با استکبار و دشمن دانستن آمریکا و شیطان بزرگ دانستن آمریکا توسط امام را تحریف کنند تا این مسیر را گم کنند.

 

به گفته وی گم کردن راه توسط نسل سوم و چهارم انقلاب که امام را ندیدنده اند  توسط دشمن حساب شده طراحی شده است.

 

حجت الاسلام مصلحی همچنین با اشاره به این که غفلت متوجه نسل اول و دوم انقلاب است، یاد آورشد: غفلت متوجه نسلی است که امام و زندگی امام را دیده  و فرمایشات و اصول امام را شنیده است، بنابراین کار برای نسل اول و دوم انقلاب که تجربیاتی را پشت سر گذاشته به ویژه خواص، کار سختی است.

 

وی با بیان این که اگر عمدا راه امام را کنار بگذارند، بحث نفوذ  را که طراحی سنگینی دارد به گونه ای خواهد شد که عده ای از عوامل دشمن در داخل با استفاده از عوامل بیرونی خود راه امام  و مسیر شهدا را کنار بگذارند.

 

به گفته وی، این پروژه ای است که توسط استکبار طراحی شده است و توسط آمریکایی ها در سطح منطقه به شدت دنبال می شود، اما انقلاب اسلامی مسیر خودش را در فتح قله های بزرگ به جلو می برد.

 

آل سعود عددی نیست و به راحتی قابل جمع شدن است

وی با اشاره به این که امام(ره) در سال42 حدود 50 سال قبل به شهید عراقی و عسگراولادی جوان های آن دوره جمله ای را بیان می کند که امروز بعد از 50 سال تحقق یافته است گفت: امام(ره) در سال 42 می فرماید، من انقلاب خودم را با سه هدف، ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) دنبال می کنم.

 

به گفته وی، این سه هدف امروزدر سطح بین الملل و منطقه و ایران در حال شکل گیری است و جهت گیری به سمت حکومت اسلامی است و رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه نیز فرومودند ما هنوز خیلی فاصله داریم تا حاکمیت به طور نهایی در ایران حاکمیت دینی باشد.

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت، شما نشسته اید و انقلاب اسلامی ایران یکی بعد از دیگری کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین را از شما می گیرد و این یک واقعیت است که بیداری اسلامی چه بخواهند و چه نخواهند تحقق می یابد.

 

وی با اشاره به این که عربستان سعودی و آل سعود کثیف، عددی نیستند که بخواهند در مقابل انقلاب اسلامی بایستند، گفت: در مرگ بر آل سعود گفتن، مراقب باشید استکبار دشمن اصلی که آمریکا است فراموش نشود چون آل سعود عددی نیست و به راحتی قابل جمع شدن است.

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: بعد از حمله به یمن که طراحی آمریکا است وضعیت اقتصادی عربستان، وضعیت خوبی ندارد چرا که براساس طراحی آمریکایی ها ، قصد دارند کشورهای اسلامی در منطقه از درون نابود کنند.

 

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ابتدای نا آرامی های سوریه که برخی مدعی بودند چرا ایران باید از سوریه حمایت کند، گفت این ها کسانی هستند که  نمی فهمند اما برخی دیگر کسانی هستند که می فهمند و خوب هم می فهمند، چون آنها افراد امنیتی هستند و در دستگاه های امنیتی جایگاه داشتند و خوب هم می فهمند که امنیت کشور چگونه به دست می آید.

 

به گفته وی طراحی های سنگینی که توسط سرویس های جاسوسی اسرائیل و آمریکا طراحی می شود تا به هر شکل ممکن جلو حرکت بیداری اسلامی را بگیرند ضمن این که  عربستان  نیز به شدت با آنها همکاری می کند اما نتیجه نمی گیرند و درهم ودلارهای آنها از بین می رود.

 

حجت الاسلام مصلحی همچنین با اشاره به زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) به عنوان سومین هدف امام خمینی(ره) گفت: امروز پیام رهبر معظم انقلاب به جوان های اروپا و آمریکا زلزله ای را در شبکه های اجتماعی در رابطه با آشنایی دین و اسلام زلزله ای به پا کرد و تلاش دشمن را برای جلوگیری  از نشر و توسعه پیام رهبر معظم انقلاب بی اثر گذاشت.

 

 

طراحی سنگین دشمن برای نفوذ و کنار گذاشتن عمدی راه امام است

وزیر سابق اطلاعات یادآور شد: طراحی سنگین دشمن برای نفوذ و کنار گذاشتن عمدی راه امام است و برای این کار روی بحث تحریف، سرمایه گذاری کرده اند چرا که نفوذ بهترین وسیله و ابزاری است که دشمن از آن استفاده می کند.

 

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات سنگین و بزرگ مجلس خبرگان رهبری و مجلس وشورای اسلامی گفت: دشمن در جنگ نرم  طراحی و سرمایه گذاری سنگینی روی مراکز علمی، دانشگاهی، حوزه های علمیه، مراکز اقتصادی و فرهنگی انجام می دهد تا بتواند اهداف خود را به نتیجه برساند.

 

وی افزود: یکی مباحث جدی در مجلس خبرگان این است که عده ای به دنبال این هستند که افرادی را که دچار افکار منحرف در مباحث دینی هستند و دارای التقاط فکری هستند  را وارد مجلس خبرگان کنند.

 

دشمن روی التقاط فکری سرمایه گذاری سنگینی می‌کند 

وی با بیان این که امروز دشمن روی التقاط فکری سرمایه گذاری سنگینی می کند، یاد آورشد: به عنوان نمونه انجمن حجتیه یک التقاط فکری و بحث امام زمان است و اشک و آه امام زمانی می ریزد، حزب اللهی، متدین، قشرخاکستری جامعه دارد و دم از امام زمان(عج) می زند و مباحث امام زمانی دارد و مقابله در اینجا خیلی سخت و سنگین و پیچیده است.

 

وی افزود: اگر بحث تشیع انگلیس و تسنن آمریکایی مطرح می شود و نفوذ نیز دقیقا همین ها را دنبال می کند برای این است که التقاط فکری به وجود بیاورد تا برای مقابله با آن نتوانی به سادگی مقابله کنید.

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: در زمان وزارت من حرکت هایی شد و مباحثی در انجمن حجتیه شد و ما نیز یک مجموعه علمی قوی تهیه و در سایت های مختلف اطلاع رسانی کردیم، اما یکی از افرادی که دارای جایگاهی درکشور است با برخی از سایت ها تماس گرفته و پول سنگینی پیشنهاد کرده بود تا مطالب را از سایت ها بردارند و این همان التقاط فکری است.

 

به گفته وی در جنگ نرم، ابتدا تغییر در افکار است و در التقاط فکری نیز،کدیور یک آخوند است به جان ولایت می افتد و کتاب بر علیه ولایت فقیه می نویسد و امروز نیز در دامن سازمان سیای آمریکا و در اروپا زندگی می کند.

 

طراحی عده ای برای تغییر افکار، تغییر رفتار و تغییر ساختار برای مجلس خبرگان

وزیر سابق اطلاعات در ادامه، با اشاره به طراحی عده ای برای تغییر افکار، تغییر رفتار و تغییر ساختار برای مجلس خبرگان افزود: در تغییر ساختار آن  فرد مشکل داری که در فتنه 88 نقش محوری را در فتنه داشته است، با چه هدفی بحث شورای رهبری را دنبال می کند، چرا که شورای رهبری به معنی تغییر ساختار است.

 

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اگر ملت ایران حواس خودش را جمع نکند سیلی می خورد و طوری سیلی می خورد که در مرحله نخست متوجه نمی شود گفت: تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت دوران دفاع مقدس این است که در جنگ سخت، صدای سوت خمپاره و غرش هواپیما، انسان را هوشیار می کرد اما در جنگ نرم متوجه حمله دشمن نمی شوید.

 

به گفته وی، کار جنگ نرم این است که امیرمومنان را در محراب عبادت به شهادت رسانیدند و مردم گفتند مگر علی(ع) نماز می خواند و در جنگ نرم، امروز عده ای بگویند ولی فقیه مگر از دین حمایت می کرد و این تغییر واقعیت ها و وارونه نشان دادن واقعیت ها در جنگ نرم است.

 

وزیر سابق اطلاعات گفت: در وضعیتی که التقاط فکری در بحث خبرگان دنبال و طراحی می شود وظایف افراد هوشیاری و بصیرت و شناخت نفوذ است.    

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: نفوذ این گونه نیست که به راحتی خودش را نشان بدهد خیلی از اوقات حتی نیروهایی که ممکن است دل درگرو انقلاب هم داشته باشند ناخواسته و ندانسته و بی توجه در مسیر استکبار قرار بگیرند و با استکبار همراهی کنند.

 

شهدای هسته ای با نفوذ موردی در قالب ماموریت جاسوسی به شهادت رسیدند

وی با بیان دو نفوذ موردی و نفوذ جریانی گفت: نفوذ موردی ترور فیزکی را دنبال می کند، احمدی روشن و شهدای هسته ای با نفوذ موردی در قالب ماموریت جاسوسی به شهادت رسیدند و دومین مأموریت نفوذ موردی ترور شخصیت است که به دنبال منکوب کردن شخصیت علمی افراد است.

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: امروز در بسیاری از مراکز علمی ما حرکتی که توسط استکبار در حال طراحی است با شعارهای فریبنده خواستار ورود مجامع علمی و اروپا و آمریکا به کشور برای تبادل علمی با دانشگاه های ایران شده اند و در ارتباطات حوزه های علمی دانشگاهی و حوزوی به شدت به بدنبال دسترسی به موفقیت های علمی ایران هستند.

 

وی با بیان این که هنوز هم  یک عده در داخل کشور هنوز نمی خواهند بپذیرند که ما در علوم مختلف پیشرفت های  علمی بزرگی داشته ایم گفت:  به دلیل محدودیت ها حتی اجازه نمی دهیم برخی از خواص داخل کشور متوجه پیشرفت های علمی کشور شوند.    

 

وزیر سابق اطلاعات یادآور شد: زمانی که در وزارت بودم، جشنواره های علمی که درکشور برگزار می شد اجازه نمی دادم  این افراد  وارد شوند چون قصد داشتند شخصیت های علمی ایران را شناسایی کند و چنانچه نام آنها رسانه ای می شد مورد هدف قرار می گرفتند مانند شهدای هسته ای که مورد هدف قرارگرفتند.

 

 

برخی القا می کنند حل مشکلات  درگرو کنار آمدن با کدخدا است 

وی افزود: ظرفیت علمی کشور بسیار بالا است اما برخی قبول ندارند چرا که معتقدند کدخدا اراده اش این نیست  تا به هر نحوی القاء کنند حل مشکلات کشور در گرو کنار آمدن با کدخدا است و دنیا یک کدخدا دارد و آن نیز آمریکا است و باید با او همکاری کنیم و روی این موضوع سرمایه گذاری سنگینی می کنند.

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: چند سال قبل 20 درصد هسته ای را برای درمان می خواستیم به همه دنیا اعلام عمومی کردیم که 20 درصد ما در حال تمام شدن است برای درمان می خواهیم، مدتها کشور را درگیر کردند اما احمدی روشن ها مشکل 20 درصد را حل کردند اما امروز با کمال تأسف یک عده این بچه ها حزب اللهی را که  برای کشور افتخار علمی می آفرینند را نمی توانند تحمل کنند.

 

وی افزود: حرکت نفوذ در بسیاری از جاها درقالبی زیبا و در قالب ارتباطات علمی و رفت و آمدهای علمی به مراکز علمی قصد دارند به پیشرفت های علمی دسترسی پیدا کنند و مشکل استکبار امروز این است که  ایران طی مدت کوتاه عمر انقلاب  این همه پیشرفت های علمی را از کجا به دست آورده است  و به دنبال کشف پیشرفت های علمی ایران است و همه نیروی خود را برای رسیدن به این هدف به کار بسته است.

 

حجت الاسلام مصلحی در ادامه با اشاره به چارچوب فعلی دشمن در بحث تحریف و نفوذ برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: القای کنار آمدن با کدخدا است که روی این سرمایه گذاری سنگین کرده اند  به طوری که در روزنامه های زنجیره ای ماهواره ها و فضاهای شبکه های اجتماعی به دنبال القای کنار آمدن با آمریکا هستند.

 

 طی دو سال و نیم گذشته نقدینگی کشور دو برابر و نیم شده است

وی با بیان این که 20 درصد از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم ها است گفت: طی دو سال و نیم گذشته نقدینگی کشور دو برابر و نیم شده است به طوری فرهیختگان اقتصادی دنیا، حتی آمریکایی مقاله نوشته اند، امکان ندارد طی دو سال و نیم نقدینگی کشور دو برابر و نیم شود چرا که نقدینگی برای کشور هم فرصت و هم تهدید است.

 

حجت الاسلام مصلحی گفت: وقتی این نقدینگی در اختیار اتاق بازرگانی قرار می گیرد تا جنس خارجی بی حساب و کتاب وارد کند  باعث می شود جشنواره لباس ترکیه ای در تهران آن هم پایتخت کشوری که در نساجی حرف اول می زند و در ارائه مدل نقش اول را داشته است،  امروز کارش به جایی رسیده است که در تهران جشنواره لباس ترکیه ای برگزار کند.

 

وی افزود: این سرمایه ای است که باید برای تولید داخلی هزینه شود تا کارگر بیکار نشود و کالاهای ایرانی در انبارها باقی نماند، اما چشم به آمریکا دوخته اند ببینند آمریکایی ها چکار می کنند.

 

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به تأکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: کشور توان و ظرفت دارد و به راحتی می تواند خودش را اداره کند اما متأسفانه در برخی از مجموعه تصمیمات اقتصادی گرفته می شود که به نفع تولید داخلی نیست.

 

 ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسؤولین و خواص   

 وزیر سابق اطلاعات از ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسؤولین و خواص به عنوان چارچوب دوم نفوذ و فتنه نام برد و افزود: یکی از رموز موفقیت سه سرویس اطلاعاتی اسرائیل و انگلیس و و آمریکا در این است که در فتنه 88 تا جایی موفق بودند که توانستند روی خواص اثرگذاری کنند.

 

وی با بیان این که آنها در اثرگذاری خود، مسؤولان را دچار اشتباه محاسباتی می‌کردند، یادآور شد: در سه فتنه جمل و نهران و صفین در زمان امیر مومنان یکی از کسانی که امیرمومنان به او به می گوید چرا به من کمک نمی کنی، اسامه است که پیامبر در 18 سالگی حکم فرماندهی جنگ را به او داده بود، اما او در جواب امیرمومنان می گوید، من با خدا عهد بستم با اهل قبله مبارزه نکنم و آنهایی که درمقابل تو قرار دارند همه اهل قبله هستند و این اشتباه محاسباتی اسامه است.

 

به گفته وی در فتنه 88 ، سفارت انگلیس بیش از 250 نفر پرسنل داشت که بیش از50 نفر آنها انگلستانی و 200 نفر ایرانی بودند که  این تعداد در سطح کشور از سوی سفارت انگلستان مأموریت داشتند استاندارها را دچار اشتباه محاسباتی کنند.

 

حجت الاسلام مصلحی در ادامه تلاش برای فرسایش ظرفیت های داخلی و خارجی نظام  را چارچوب سوم نفوذ و فتنه عنوان کرد و گفت: دشمن می خواهد این ظرفیت ها را از را در کشور نابود کند اما برای مقابله با آن نیاز به هوشیاری و انجام  وظایف به نحو احسن است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات  اخیرخود فرمود، هنوز نتوانستیم خسارت فتنه 88  را که خواص در آن فریب خوردند جبران کنیم.

 

 وزیر سابق اطلاعات تأکید کرد:  امروز نیز اگر مراقبت نکنیم دشمن باز طراحی فتنه دارد و فتنه امروز دشمن فتنه جملی است و در فتنه جمل، طلحه و زبیر رفتند مکه و از تو خانه پیامبر همسر پیامبر را آورند جلو امیر مومنان قرار دادند.

شایان ذکر است، یادواره سرداران و یک‌هزار و 700 شهید کاشان و بزرگداشت شهید احمدی روشن برای دومین سال متوالی توسط ناحیه مقاومت بسیج کاشان با حضور خانواده معظم شهید مصطفی احمدی روشن، اجرای اشعار شاعر اهل بیت صابر خراسانی و مداحی مداح اهل بیت حاج محمود شریفی در مجموعه ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد./1307/پ201/ج1

ارسال نظرات