۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۱۰۰۹۴
همزمان با دهه فجر؛

ویژه‌ برنامه «10 شب، 10 مسجد، 10 هیأت» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ویژه برنامه «10 شب، 10 مسجد، 10 هیأت» به همت این نهاد در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
حجت الاسلام ايزانلو- ستاد گراميداشت دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر، با اشاره به برنامه های این نهاد به منظور بزرگداشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی استان در ستاد گرامیداشت دهه فجر امسال، مسؤولیت کمیته های تشکل های دینی، هیئات و انجمن ها و کانون های اسلامی، امور مساجد و کمیته قرآنی را بر عهده دارد.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس برنامه های پیشنهاد شده از سوی نهادها و دستگاه های عضو ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر به منظور برگزاری در این ایام در این کمیته‌ها احصا، بررسی، مصوب و برنامه ریزی می شود.

 

این مسؤول افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه های کمیته تشکل های دینی و انجمن های اسلامی در ایام الله دهه فجر برگزاری مراسم «10 شب، 10 مسجد، 10 هیأت» بوده که همچون سال های گذشته با همکاری و هماهنگی کمیته مساجد و هیئات مذهبی در شهرستان های هشت گانه خرسان شمالی اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ایزانلو اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان را از دیگر برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همزمان با دهه فجر ذکر و اضافه کرد: همزمان با این دهه روحانیان بومی و اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد برای انجام فعالیت های تبلیغی به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح استانی و کشوری در تمامی شهرستان های خراسان شمالی به ویژه در مناطق محروم از دیگر برنامه های کمیته قرآنی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان است.

 

حجت الاسلام ایزانلو خاطرنشان کرد: تجلیل از فعالان و دست اندرکاران واحدهای مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مداحان، مراکز قرآنی، هیئات مذهبی و شورای هیئات مذهبی، برگزاری نشست های مختلف با گروه های جامعه و برگزاری گفتمان های دینی در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده نهاد تبلیغات اسلامی برای برگزاری در دهه فجر است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، دعوت از هیئات مذهبی برای حضور و نقش آفرینی در برنامه های گرامیداشت دهه فجر، برگزاری جشن انقلاب، برگزاری همایش زن و انقلاب اسلامی، اعزام تخصصی روحانیان در دهه فجر، اعزام مبلغ غیرایرانی از طلاب جامعه المصطفی، ابلاغ برنامه های فرهنگی به روحانیون مستقر، دعوت از گروه های تبلیغی کودک و نوجوان و افتتاح خانه های عالم در روستاها و مجتمع های فرهنگی در مراکز شهرستان های استان برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده نهاد تبلیغات اسلامی استان برای اجرا در دهه فجر امسال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته قرآن، وظیفه هدایت و سازماندهی برنامه ها و فعالیت های قرآنی در همه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی را در دهه مبارک فجر بر عهده دارد، افزود: برنامه های قرآنی تمامی دستگاه ها و نهادها فرهنگی و مذهبی تنها پس از بررسی و تأیید در این کمیته قابل اجرا خواهند بود.

 

حجت الاسلام ایزانلو در ادامه با تأکید بر برگزاری کیفی برنامه های دهه فجر، اظهار کرد: باید در برنامه های این ایام تبیین آرمان های امام راحل و آگاه سازی نسل جوان نسبت به ارزش های انقلاب و نظام اسلامی در اولویت قرار داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش کمیته قرآنی در غنابخشی و بصیرت افزایی در ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: برنامه های مصوب این کمیته می بایست با کیفیت و کمیت مناسب در مناطق مختلف استان و برای اقشار گوناگون اجرایی شود.

 

حجت الاسلام ایزانلو همچنین با تأکید بر حضور گسترده مسؤولان در برنامه های گرامیداشت دهه فجر، افزود: مسؤولان و مدیران باید بدانند انقلاب اسلامی تنها متعلق به اشخاص و یا نهادهای خاصی نیست بلکه همه باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دست یابی به اهداف والای نظام اسلامی تلاش کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات